قرارداد اتصال شبکه برق ایران و ترکیه امضا شد

0
(0)



به گزارش ایسنا، شامگاه چهارشنبه (14 بهمن) با حضور ابراهیم رئیسی و رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، مهدی مقیم زاده و اورهان کلدیریم خط 400 کیلوولت HVDC-BtB خوی (ایران) راه اندازی شد. – وان (ترکیه)، قرارداد عملیات خط ما را بین شرکت مدیریت شبکه برق ایران و شرکت تیاش ترکیه در آنکارا امضا و مبادله کرد.

وی با بیان اینکه این قرارداد در 31 بند و 27 پیوست تنظیم شده است، گفت: بهره برداری از خط با اتصال BtB HVDC در پست یک با استفاده از تجهیزات پیشرفته فناورانه که اولین تجربه اتصال برون مرزی ایران از طریق زیرساخت HVDC است.

مقیم زاده افزود: برای اطمینان از بهره برداری ایمن از این خط، کلیه موارد فنی این قرارداد اعم از بهره برداری، کنترل، برنامه ریزی تبادل، تعمیرات، حفاظت، سنجش انرژی، مخابرات، تبادل اطلاعات، شرایط اضطراری، خرابی، مرمت و استاندارد در قالب فرمت می باشد. قرارداد بهره برداری مشخص شده است.

رئیس شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: ایستگاه های BtB HVDC برای راه اندازی و اتصال شبکه دو کشور با استانداردها یا مقادیر فرکانس، ولتاژ و فاز متفاوت استفاده می شود و این نوع اتصال را ناهمزمان می گویند.

مقیم زاده در خاتمه تصریح کرد: عملیات آزمایشی این ایستگاه در سال گذشته با موفقیت به پایان رسید و با امضای این سند آماده بهره برداری دائمی است که امکان تبادل برق و تجارت با ترکیه و سایر کشورهای اروپایی را فراهم می کند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)