قرآن کریم‌ مایه انسجام و وحدت مسلمین است

0
(0)

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه در قرآن کریم به همه نیازهای انسان توجه شده است، اظهار کرد: در جلساتی که پیرامون مسائل قرآنی در کشورمان برگزار می شود، توجه ما به این است که بتوانیم به وحدت و انسجام بین دست پیدا کنیم. ملت های تحت حمایت قرآن مسلمانان را تقویت می کنند.

وزیر فرهنگ درباره نهضت اسلامی امام راحل گفت: نهضت اسلامی امام راحل که بیش از 60 سال پیش آغاز شد، الهام گرفته از آیات الهی بود و مسیر انقلاب تا امروز در این مسیر پیش می رود.

ایشان با تاکید بر اینکه امروز رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در خط مقدم نهضت اسلامی هستند، افزودند: ایشان معلم، مفسر و قاری قرآن و از علمای برجسته قرآن در عرصه هستند. از تجوید. و مفاهیم قرآن و همه کتب آن حول محور قرآن کریم است.

اسماعیلی تصریح کرد: این ماه مبارک را در اولین روز ماه مبارک رمضان با محفل انس با قرآن در حضور رهبر انقلاب آغاز می کنیم و ایشان تلاوت قاریان برجسته را می شنوند و حاضر می شوند. توصیه های سالانه او در رواج و رواج قرآن.

وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه جامعه ایران به برکت نور و قرآن و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای با قدرت به پیشروی خود ادامه می دهد، افزود: در برخی مقاطع که فشار دشمن بیشتر می شود و تلاش می کنند اسلام را آزار دهند. جمهوری و از مواضع با استناد به آیاتی از قرآن با دنیا صحبت می کنند.

وی ادامه داد: در یکی از این مواقع که فشار زیاد بود داستان نوح و نیل و لشکر فرعون را مثال زد.

اسماعیلی با بیان اینکه با نگاه به قرآن و اعتقاد کامل به یاری خداوند راه مقاومت را در عرصه های مختلف انتخاب کرده ایم، افزود: در حادثه دردناک جاری غزه یکی از مژده ها چسبیدن مردان و زنان فلسطینی است. به قرآن و این برای همه ما دلگرم کننده است.

دیپلماسی قرآنی راهبردی است که رئیس جمهور بر آن تاکید کرده است

قرآن و عترت وزارت فرهنگ و رهبری نیز می گوید: امروز یکی از راهبردهای اصلی که آیت الله رئیسی و وزیر فرهنگ خواسته اند اجرا شود، پیگیری دیپلماسی قرآنی است.

علیرضا معاف افزود: در این همایش بین المللی ابعاد و زوایای نظریه «دیپلماسی قرآنی» و «قرآن مرکز همگرایی و همدلی امت اسلامی» در مباحث علمی و نظری مورد بحث و بررسی قرار گرفت. انشالله این همایش مقدمه ای برای بخش بین المللی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در خدمت اساتید، هنرمندان، خوشنویسان و مفسران قرآنی جهان اسلام خواهد بود.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)