عدم امهال وام‌های کشاورزی مشکل شهرستان‌های لرستان است

0
(0)



حجت‌الاسلام مبلغی، عصر امروز، شنبه چهارم شهریورماه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر اقتصاد در محل اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: کوهدشت یکی از ۳۱ شهرستان محروم کشور است و با مشکلات فراوانی در این شهرستان مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: برای برون‌رفت از این مشکلات، معضلات و فقر باید ترغیب برای سرمایه‌گذاری صورت گیرد و برای سرمایه‌گذاران مشوق‌هایی همچون معافیت‌های مالیاتی در نظر بگیریم تا بتوانند در شهرهای لرستان سرمایه‌گذاری کرده و بخشی از مشکلات از جمله بیکاری برطرف شود.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های لرستان حوزه گردشگری است که متاسفانه از آن غافل شدیم. می‌توان در این بخش و برای رونق آن از وجود سرمایه‌گذار بخش خصوصی بهره برد.

مبلغی گفت: تامین اعتبار برای پروژه‌های عمرانی در مناطق لرستان به کندی صورت می‌گیرد به عنوان مثال ماده ۵۶ با کندی تامین می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مردم خیلی مشکل دارند و برای گرفتن وام یا بانک همکاری نمی‌کند یا در بروکراسی وثیقه قرار می‌گیرند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم امهال وام‌های کشاورزی دومین مشکل شهرستان‌های استان استان است.

این نماینده مجلس گفت: عمده شغل مردم این خطه از کشور کشاورزی است که گاهی اوقات به خاطر خشکسالی و مشکلات اقتصادی ممکن است توان پرداخت بدهی بانکی خود را در موعد مقرر نداشته باشند و ضرورت دارد که فرصت داده و این وام‌ها امهال شود.

مبلغی ادامه داد: در شهرستان‌های رومشکان و کوهدشت، دو سه بانک بیشتر وجود ندارد و این در حالیست که گردش پول در این شهرستان زیاد و امکان ایجاد بانک‌هایی در رومشکان وجود دارد.

وی افزود: شعب موجود جوابگوی حجم سیاست‌های دولت و نیازهای مردم نیست. وام ازدواج، تکلیفی، اشتغال و همچنین حجم اعتبارات تخصیص یافته متناسب با نیاز مردم نیست.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)