شهید چمران از برجستگان و بنیانگذاران جبهه مقاومت است

0
(0)


حجت الاسلام علی سعیدی روز چهارشنبه 10 خرداد 1402 در نشست تخصصی بررسی ابعاد فردی شهید چمران و نقش مقاومت در آبادانی منطقه که به مناسبت سالروز فتح الشهدا برگزار شد. شهید چمران در سالن سلمان ساوجی ساوه با بیان اینکه سردار شهید دکتر چمران بنیانگذار جبهه مقاومت در منطقه است، گفت: حضور فعال نیروهای مقاومت در منطقه به ویژه کشورهایی مانند لبنان و فلسطین است. مقابله با رژیم صهیونیستی و استکبار، حاصل تفکر شهید چمران است.

وی با بیان اینکه هر انقلابی برای پایداری باید پنج مرحله شامل نهادینه شدن، پیروزی، استقرار، تکمیل و تداوم را طی کند، تصریح کرد: تحقق این مراحل نیازمند حضور فعال نیروهای انقلاب به عنوان پشتوانه است.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه نهضت انقلاب اسلامی که توسط امام راحل پایه گذاری شد، اکنون با رهبری فاضل رهبر معظم انقلاب در مرحله تداوم است و با قدرت پیش می رود، گفت: این امر انقلاب برای رسیدن به این مرحله در کنار رهنمودها و رهبری امام، شاهد حضور خالصانه نیروهای مجاهد به عنوان شهید چمران بود.

وی خواستار ارائه اندیشه و زندگی شهید چمران به عنوان شخصیتی کمتر شناخته شده شد و گفت: این شهید در دوران پیش از انقلاب در پایه ریزی انقلاب در ایران نقش بسزایی داشت و با حضور در مصر و لبنان. توانست این جنبش را در جاهای مختلف گسترش دهد

ساعدی گفت: اقتدار منطقه ای یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر است که توسط چمران و با حضور وی در کشورهای مختلف برای مقابله با استکبار پایه گذاری شد.

خالد البطش از اعضای دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این دیدار اظهار داشت: شهید مصطفی چمران قهرمانی بزرگ و الگوی کم نظیری بود که راه یاران پیامبر از جمله سلمان فارسی را دنبال کرد. و برای اجرای عدالت و حمایت از محرومان در تمامی عرصه ها زمین گام های بلندی برداشته است.

وی با بیان اینکه از نظر مردم آزادیخواه جهان، شهید چمران و حاج قاسم سلیمانی مانند شمشیر داران برای اجرای عدالت در برابر ظالمان و زورگویان زمان بودند، افزود: شهید چمران و شهید سلیمانی بر خلاف نظام حرکت می کنند. راه و نقشه ستمگران و زورگویان و ستمگران جهان را نپسندیدند زیرا گروه های مبارزی را ایجاد کردند که هنوز در کشورهای جبهه مقاومت مخالف استبداد هستند.

البطش افزود: زمانی که مصر با صلح خود از نبرد با رژیم صهیونیستی خارج شد، ایران اسلامی به عنوان بخشی از امت اسلامی و فرزندان سلمان فارسی وارد نبرد علیه این رژیم شدند.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل، با اعلام فلسطین به عنوان اولین مشکل امت اسلامی، نامگذاری آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی به عنوان غده سرطانی، نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس و دستور تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. قدس نیروهای جهانی را برای آزادسازی سرزمین های اشغالی اعزام کرد.

وی افزود: این رویه آغازگر مبارزه مردم آزادیخواه با استکبار و صهیونیسم شد و در نتیجه آمریکا و متحدانش برای مقابله با ایران و جلوگیری از سرایت این انقلاب به کشورهای اطراف جنگ را به جمهوری اسلامی تحمیل کردند. .

البطش یادآور شد: اما در نهایت برنده این جنگ که جمهوری اسلامی بود بار دیگر با استفاده از اغتشاشات مذهبی مورد هجوم دشمنان آزادی، استکبار و صهیونیسم قرار گرفت، طایفه ای در منطقه که سعی در شعله ور ساختن اختلافات را داشتند. امت اسلامی این کار را کردند

وی بیان کرد: با حضور بزرگانی چون شهید قاسم سلیمانی این قیام پس از یک دهه سرکوب شد و امروز شاهد هستیم که جمهوری اسلامی با انعقاد قراردادهای مختلف با کشورهای مختلف از جمله عربستان، مسیر تحکیم وحدت و وحدت را در پیش گرفته است. بدون شک تقویت آرمان فلسطین و شاید یکی از نتایج آن این باشد.

به گزارش ایسنا، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران نیز شهید چمران را یک مبارز بین المللی و بالاتر از مشاهیر عرصه مقاومت از جمله چگورا دانست و گفت: ناشناخته بودن این شهید در جهان است. یکی از نقاط ضعف جبهه مقاومت

سیدناصر ابوشریف افزود: این شهید عاشقی بود که با حضور خود در لبنان توانست مسیری ملی ایجاد کند و اکنون یکی از محورهای اصلی مقاومت در برابر استکبار و رژیم صهیونیستی است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز گفت: شهید چمران یک عارف بود و به عنوان یک مکتب می تواند مانند شهید سلیمانی برای ما الگو باشد.

سردار سرتیپ محسن کریمی افزود: بهره ای که شهید چمران از تحصیل علم و دانش گرفت این بود که عشقش بر دل مخالفان استکبار نشست و با همراهی این شهید جبهه مقاومت شکل گرفت.

وی با بیان اینکه آنچه باعث رضایت شهید چمران شد کمال الهی بود، تصریح کرد: معرفت چاشنی کار شهید چمران است. با هجرت به نقاط مختلف جهان، دل باخت و با استقامت و تلاش، مکتب اسلام را در منطقه گسترش داد.

به گزارش ایسنا، شعرخوانی شاعر آئینی صابر خراسانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

دکتر چمران در 31 خرداد 1360 در جریان جنگ تحمیلی هنگام قیام در یکی از مناطق جنگی دهلاویه مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

روستای چمران زادگاه سردار شهید دکتر چمران از توابع شهرک گرک آباد بخش نوبران شهر ساوه می باشد.

شهید چمران از برجستگان و بنیانگذاران جبهه مقاومت است

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)