نگاهی به فصل آینده لیگ برتر انگلیس

0
(0)


BeSoccer در گزارشی به بررسی فصل جدید لیگ برتر انگلیس که از اواسط مرداد ماه آغاز شده است پرداخته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از بی ساکر، منچسترسیتی پنج هفته مانده به پایان فصل لیگ برتر قهرمان شد و قهرمان جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا شد. سیتی دومین تیم انگلیسی است که به سه گانه دست یافته است.

کمتر تیمی در تاریخ فوتبال اروپا توانسته اند به این افتخار بزرگ دست یابند. تنها سلتیک (1967)، آژاکس (1972)، آیندهوون (1988)، منچستریونایتد (1999)، بارسا (2009 و 2015)، اینتر (2010) و بایرن (2013) به این افتخار دست یافته اند و این نشان دهنده کار بزرگی است، تیم پپ. گواردیولا موفق شد این کار را انجام دهد.

حالا به استقبال فصل جدید خواهیم رفت. فصلی که سیتی از عنوان قهرمانی خود دفاع می کند، اما با توجه به تقویت سایر تیم ها، تکرار قهرمانی آسان نیست. در حالی که تقریبا 50 روز تا شروع فصل جدید لیگ برتر باقی مانده است، نگاهی داریم به هیجان انگیزترین مسابقات قهرمانی جهان.

تازه واردها

لیدز یونایتد، لسترسیتی و ساوتهمپتون برای فصل 2023-2024 به چمپیونشیپ سقوط کردند و جای خود را به برنلی، شفیلد یونایتد و لوتون تاون دادند. تیم وینسنت کمپانی (برنلی) پس از 19 بازی بدون شکست در آوریل به لیگ برتر صعود کرد و از فصل جدید در لیگ برتر بازی خواهد کرد. تیم بعدی، شفیلد یونایتد، با پیروزی مقابل وست برومویچ آلبیون در برامال لینشاد، صعود به لیگ برتر را تضمین کرد.

تیم دیگری که به تازگی صعود خود را به لیگ برتر تضمین کرده است، لوتون تاون است، تیمی ناشناخته که فصل آینده در ورزشگاه خیابان کنیلورث با ظرفیت 10000 نفر میزبان منچسترسیتی و سایر تیم های بزرگ خواهد بود.

لندن در فصل جدید 7 تیم در لیگ برتر انگلیس دارد و یک رکورد محسوب می شود. هیچ شهری به اندازه پایتخت در لیگ برتر حضور ندارد: آرسنال، تاتنهام هاتسپر، برنتفورد، فولام، کریستال پالاس، چلسی و وستهام یونایتد این تیم ها هستند.

اروپایی ها در جزیره کدام تیم هستند؟

رکورد هشت تیم انگلیسی فصل آینده در رقابت های اروپایی حضور خواهند داشت. منچسترسیتی، منچستریونایتد، نیوکاسل و آرسنال پس از کسب رتبه های اول تا چهارم در لیگ قهرمانان فصل آینده حضور دارند. برایتون و لیورپول در لیگ اروپا بازی خواهند کرد، وستهام که قهرمان کنفرانس لیگ شد.

استون ویلا برای اولین بار از فصل 11-2010 در اروپا بازی کرد و به لیگ کنفرانس راه یافت. شاگردان روبرتو دزربی ایتالیایی پس از سال ها در اروپا حضور دارند و می خواهند دوران درخشان سال های گذشته را تکرار کنند.

چلسی و تاتنهام پس از یک فصل ضعیف نتوانستند به هیچ رقابت اروپایی راه پیدا کنند. آبی ها دوازدهم و اسپرز هشتم شدند. این در حالی است که چلسی سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را نیز دارد و تاتنهام نیز یک بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت اما با شکست مقابل لیورپول موفق به کسب عنوان قهرمانی نشد.

لیگ برتر 2023-2024 چه زمانی شروع می شود؟

لیگ برتر انگلیس از شنبه 21 آگوست 1403 آغاز می شود.

منچسترسیتی فصل گذشته با هدایت پپ گواردیولا قهرمان لیگ برتر شد. سیتی قهرمان چمپیونشیپ شد در حالی که آرسنال از طولانی ترین دوره خود در اوج لذت برد، اما مردان گواردیولا با پیروزی در هر دو بازی مقابل توپچی ها ارزش خود را ثابت کردند.

این سومین سال متوالی است که سیتی قهرمان لیگ برتر می شود و پنجمین قهرمانی پپ در لیگ با این تیم است که با سیتیزن ها رکوردی تاریخی به جای گذاشت.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)