سعودی ها صادرات نفت بیشتری را منحرف کردند

0
(0)



به گزارش ایسنا، گزارش های بلومبرگ و رویترز حاکی از آن است که در بحبوحه افزایش خطرات کشتیرانی در دریای سرخ به دلیل عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن علیه کشتی های اسرائیلی، عربستان سعودی صادرات خود را از ترمینال شمال دریای سرخ افزایش داده است تا از این منطقه خطرناک جلوگیری کند.

بر اساس داده های ردیابی شده توسط بلومبرگ، صادرات نفت از پایانه معاج عربستان سعودی در ژانویه 580 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

پایانه معاج که در ساحل غربی عربستان سعودی در نزدیکی ینبع قرار دارد، در ماه ژانویه 18 میلیون بشکه برای صادرات ارسال کرد، در حالی که در ماه دسامبر صادرات این پایانه تنها هشت میلیون بشکه بود.

نفت خام تحویلی از پایانه معاج می تواند به سمت شمال حرکت کند و از تنگه باب المندب که حوادث امنیتی در آن دیده شده است، اجتناب کند.

نفت خام بارگیری شده در معااج وارد خط لوله سوماد در مصر می شود و سپس به پایانه ای در سواحل مدیترانه پمپ می شود و سپس به مشتریان نهایی منتقل می شود.

علیرغم اتفاقات اخیر در دریای سرخ و در حالی که مکان برخی از محموله های منطقه جنوب دریای سرخ تغییر کرده است، سعودی ها همچنان از تنگه باب المندب استفاده می کنند.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌های ردیابی نفتکش نشان داد که حداقل دو محموله بارگیری شده در مواج در ماه ژانویه از طریق تنگه باب المندب به سمت جنوب رفتند.

سعودی ها در بیانیه های عمومی همچنان اصرار دارند که محموله های این کشور از دریای سرخ جنوبی دوری نکنند. هفته گذشته یکی از مقامات ارشد آرامکو به بلومبرگ گفت: عربستان سعودی علیرغم خطر امنیتی به صادرات نفت خام خود از طریق دریای سرخ ادامه می دهد.

به گفته OilPrice، این عملکرد کاملاً در تضاد با سایر صادرکنندگان نفت است که مسیر نفتکش‌های خود را از دریای سرخ تغییر داده‌اند، که منجر به افزایش هزینه‌های قابل‌توجهی می‌شود زیرا آنها طولانی‌تر در اطراف دماغه امید خوب آفریقا سفر می‌کنند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)