روند عرضه پایدار شیرخشک در کشور/ گزارشی از کمبود نداریم

0
(0)



سخنگوی سازمان غذا و دارو، تامین، توزیع و عرضه پایدار شیرخشک در کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: طی 45 روز گذشته گزارشی مبنی بر کمبود شیرخشک معمولی (عادی) در استان های مختلف نداشته ایم.

دکتر سجاد اسماعیلی در گفت وگو با ایسنا. وی در خصوص آخرین وضعیت عرضه شیرخشک در کشور گفت: در حال حاضر روند تامین، توزیع و تحویل شیرخشک در کشور پایدار است. بنابراین در 45 روز گذشته هیچ گزارشی مبنی بر کمبود شیرخشک در استان های مختلف نداشته ایم.

وی با بیان اینکه با تعدیل سیاست های بورسی و کمک به تولیدکننده، قیمت شیرخشک به قیمت واقعی نزدیک شده است، تاکید کرد: البته مصرف کننده شیرخشک را با همان قیمت قبلی تهیه می کند و تغییری نکرده ایم. قیمت برای کاربر

اسماعیلی افزود: در مجموع با حمایت تولیدکنندگان داخلی هم عرضه و هم توزیع شیرخشک افزایش یافت. در آبان ماه بیش از 8 میلیون جعبه شیر خشک معمولی، 12.6 میلیون در آذرماه و حدود 9.5 میلیون جعبه شیر خشک معمولی در کشور توزیع شده است. در حالی که روند سال گذشته به گونه ای بود که ماهیانه بین 5 میلیون تا 5.5 میلیون کارتن شیرخشک توزیع می شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو همچنین ادامه داد: به طور کلی گزارش های هفتگی که از معاونت های غذا و داروی سراسر کشور و همچنین انجمن داروسازان و داروخانه ها دریافت می کنیم روند ثابت و میزان را نشان می دهد. شیرخشک در شرکت های پخش و داروخانه ها. به طوری که برندهای مختلف شیرخشک مصرفی در کوچکترین تا بزرگترین داروخانه های کشور و به مقدار کافی موجود است و افراد می توانند با در دست داشتن کد ملی کودک و با ثبت کد ملی و درخواست شناسه به داروخانه مراجعه کنند. برای ردیابی می توانند شیرخشک را به قیمت قبلی خریداری کنند

اسماعیلی درباره شیرخشک خشک‌خشک نیز به ایسنا گفت: در زمینه شیرخشک‌های خشک‌خشک با تغییر سیاست‌های ارزی، بار دیگر از تولیدکننده در این زمینه حمایت شد و به این ترتیب از هفته گذشته مردم می‌توانند شیرخشک‌های خشک‌خشک را از داروخانه‌ها خریداری کنند. و نسخه پزشک و کد ملی فرزندشان را ارائه دهند.قیمت قبلی را بگیرید. بنابراین آمار عرضه و توزیع در این زمینه نیز کاملاً ثابت است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه جلسات مستمر با تولیدکنندگان شیرخشک برگزار می شود، گفت: پنج کارخانه تولید شیرخشک در کشور فعال هستند و با توجه به نیاز کشور و پیش بینی هایی که انجام شده، در حال هماهنگی برای تامین هستیم. طرح و تولید شیرخشک با تولیدکنندگان. در کل بعد از باز شدن ارز روند تولید روند خوبی دارد. اگر به هر دلیلی در آینده تصور شود که تولید کفاف جوابگوی نیاز کشور نیست، قطعا اقدامات دیگری برای تامین شیرخشک انجام خواهیم داد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)