رتبه اول خوزستان در زمینه تولید/پایان پروانه کاغذ و امضا طلا از سال 1403.

0
(0)



امید احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در اهواز، سرمایه گذاری خارجی در استان را حلقه مفقوده خواند و اظهار داشت: در 10 ماهه امسال 9 سرمایه گذار جذب کردیم که ارزش پروژه های تعریف شده 38 هزار میلیارد تومان بوده است. .

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این سرمایه گذاری ها در بخش های مختلف از جمله صنعت، پتروشیمی، پالایشگاه و … خواهد بود، افزود: بر اساس مصوبات تا یک ماه آینده 50 درصد از میزان این سرمایه گذاری ها جذب خواهد شد. که از آن حدود 1000 و 700 شغل ایجاد شده است.

کسب مقام اول خوزستان در زمینه تولید

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان از کسب رتبه نخست خوزستان در حوزه تولید خبر داد و گفت: در حوزه تولید دارایی های منجمد شناسایی و برای رونق بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و خوزستان 580 رشد داشته است. درصد در این زمینه در مقایسه با سه سال گذشته.

احمدی ادامه داد: برای این منظور تاکنون 700 ملک مازاد در استان شناسایی و تصویب شده است که انتظار بسته توسعه ای برای آنها داریم.

وی گفت: از جمله پروژه هایی که با توجه به تولید در دستور کار قرار گرفت می توان به بیمارستان 600 تختخوابی گلستان، پروژه آبرسانی فدک و تامین خوابگاه برای دانشجویان متاهل اشاره کرد.

قابلیت وصول 105 درصد درآمد مالیاتی به مدت 10 ماه

احمدی از جمع آوری 105 درصد درآمد مالیاتی در 10 ماهه امسال خبر داد و گفت: از 286 هزار میلیارد ریالی که برای درآمد مالیاتی خوزستان در سال 1402 تعیین شده بود، حدود 250 هزار میلیارد ریال در 10 ماهه وصول شده است. – آن ماه های سال جاری 105 درصد وصول مالیات به درآمد مالیاتی 2 ماه آخر سال را نشان می دهد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان ادامه داد: در سال 1402 حسابی برای پیشبرد عدالت در استان ایجاد شد و مازاد درآمد حاصل از وصول مالیات و مشارکت های استان به وصول تسهیلات تبصره 18 گذشته بود. سنوات به این حساب واریز شود و زیر نظر هیات برنامه ریزی خوزستان بین استان های مختلف توزیع شود.

وی بیان کرد: این حساب مربوط به صندوق توسعه ملی است و منابع این حساب متناسب با اشتغال و رونق تولید بوده و ماهانه یک دوازدهم درآمد باید به این حساب واریز شود.

لغو مجوزهای کاغذی و امضاهای طلایی از اوایل سال 1403

وی در خصوص الکترونیکی شدن تمامی مجوزها از سال آینده و کوتاه شدن مراحل اخذ آن در پرتال ملی پروانه، گفت: طبق قانون باید تمامی امضاهای طلایی برای اخذ مجوز کسب و کار و سایر حوزه ها حذف شود. به همین منظور پرتال ملی مجوز فعال شده و تا سال آینده کلیه سازمان های ذیربط موظفند حداکثر ظرف مدت 20 روز مجوزهای خود را به صورت الکترونیکی صادر کنند.

احمدی با بیان اینکه 80 درصد مجوزها باید ظرف 20 روز و مابقی ظرف 6 ماه صادر شود، افزود: از ابتدای سال 1403 کلیه مجوزهای کاغذی جمع آوری و مجوزهای الکترونیکی با شناسه منحصر به فرد جمع آوری می شود.

وی همچنین از آغاز اجرای طرح پایلوت «صدا نوین» در خوزستان به عنوان اولین استان کشور برای شناسایی املاک دولتی و سازمانی و ثبت آن در سامانه خبر داد.

شناسایی 100 فرصت سرمایه گذاری در خوزستان

مدیرکل اقتصاد و دارایی خوزستان تصریح کرد: بر اساس بخشنامه بانک مرکزی 80 درصد منابع بانک ها باید صرف تسهیلات شود که این رقم در استان 67 درصد است و عملکرد بانک ها در استان نیست. رضایتبخش.

وی با اشاره به شناسایی 100 فرصت سرمایه گذاری در خوزستان گفت: امسال حدود 80 هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیاتی آلایندگی صنعتی شهرداری ها و دهیاری ها جذب شده است که در ماه های آینده افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)