رقابت ویژه‌برنامه‌های جشنواره فیلم فجر و چند پیش‌بینی

0
(0)


به گزارش ایسنا، شبکه های تلویزیونی برای پوشش خبری و رسانه ای جشنواره فیلم فجر امسال برنامه هایی دارند و عناوین مختلفی را پخش خواهند کرد.

بر این اساس برنامه «هفت» که ماه ها تعطیل بود، در آستانه چهل و دومین دوره این رویداد به صورت زنده از شبکه سیما بازگشت و قرار است در شب های جشنواره نیز پخش شود. این برنامه در سال های اخیر همیشه جشنواره فیلم فجر را پوشش می داد اما در طول سال فعالیت چندانی نداشت و حتی گاهی بین دو دوره جشنواره پخش نشد.

اجرای «هفت» در این فصل نیز بر عهده بهروز افخمی است. در اتفاقی قابل توجه، او همزمان با اجرای این برنامه، یک فیلم به عنوان کارگردان جشنواره فجر نیز دارد. او که بعد از فریدون جیرانی و محمود گبارلو سومین مجری برنامه «هفت» است، حالا پس از مدتی از پخش این برنامه با اجرای رضا رشیدپور و محمدحسین لطیفی، دور جدیدی از حضور خود را به عنوان مجری برنامه «هفت» سپری می کند. “.

برنامه «کینوکریتیکا» که یکی دو سالی است روی آنتن می رود و تقریباً در بیشتر ایام سال هر هفته روی آنتن می رود، در چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر نیز روی آنتن می رود. اگرچه به نظر می رسد این برنامه هنوز پخش برنامه های قدیمی را پیدا نکرده است، اما تا حد زیادی در بین مخاطبان تلویزیون جای گرفته است.

این برنامه مدت هاست میزبان امیررضا مافی منتقد سینما بوده و قابل ذکر است که وی جایگزین بهروز افهمی به عنوان مجری این برنامه شده است.

وجه اشتراک دو برنامه اصلی فیلم تلویزیونی تغییر شبکه های پخش آنها در یکی دو سال اخیر است. «هفت» از شبکه سه به شبکه نمایش و «بررسی سینما» از شبکه پنج به شبکه چهار منتقل شدند.

امسال نیز مانند چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، برنامه بسته پیشنهادی با حضور مجده لواسانی نیز یکی دو قسمت با نگاه ویژه به این جشنواره روی آنتن می رود. این برنامه که اولین بار در سال 1400 از شبکه دو پخش شد، در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر پخش نشد و حالا برای دومین بار این اتفاق را تجربه خواهد کرد.

شبکه آی فیلم معاونت برون مرزی رسانه ملی نیز طی سال های اخیر ویژه برنامه ای را در جشنواره فیلم فجر برای پوشش این رویداد تدارک دیده است. این شبکه که این روزها «نگاه آی فیلم» را برای چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر روی آنتن می برد، احتمالا محصولی را برای جشنواره فیلم فجر امسال روی آنتن خواهد برد.

«سینما آی فیلم» عنوان این نمایش در سال های اخیر است که معمولاً توسط حسام فورتون مجری برنامه هفتگی «سینما توت» این شبکه پخش می شد. قسمت های جدید این ویژه هنوز اعلام نشده است.

گفتنی است در خصوص ویژه برنامه های تلویزیونی که جشنواره فیلم فجر را پوشش می دهند، محتوا در اکثر آنها کم و بیش یکسان است. این عناوین معمولاً مصاحبه با سینماگران حاضر در مراسم، گزارش رویدادهای کاخ جشنواره و سینماهای مردمی و نظرات منتقدان درباره آثار نمایش داده شده در جشنواره را پخش می کنند. این در حالی است که در سال های اخیر حضور چهره های مطرح و محبوب به ویژه ستارگان سینما در این ویژه برنامه ها کاهش یافته است.

اگر برنامه‌های تلویزیونی در کنار بخش‌های جدید و خلاقانه این رویداد، ستاره‌ها را به حضور زنده روی آنتن دعوت کنند، احتمالاً مخاطبان رسانه ملی بیشتری را جذب خواهند کرد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)