رشد 11 درصدی تردد مسافر در محور جنوب در 10 ماه سال جاری

0
(0)



محمدعلی مرادی در نشست خبری که امروز 26 بهمن ماه در نمایشگاه دستاوردهای چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در اهواز برگزار شد، با اشاره به عملکرد راه آهن جنوب در سال جاری، گفت: راه آهن جنوب. در حوزه حمل و نقل مسافر بین شهری در 10 ماه گذشته یک میلیون و 318 هزار مسافر جابجا کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در حوزه قطارهای درون استانی با 42 هزار و 600 مسافر نسبت به سال گذشته 19 درصد رشد داشته ایم. در حوزه بار نیز با حمل نزدیک به 7.5 میلیون تن بار در رتبه چهارم عملکرد قرار گرفتیم و این آمار نشان دهنده اهمیت راه آهن جنوب در حوزه بار در شبکه ریلی است.

مدیر کل راه آهن جنوب با بیان اینکه پروژه های مختلفی در سال جاری به بهره برداری رسیده است گفت: 70 کیلومتر خط دوگانه اهواز – اندیمشک در اردیبهشت ماه امسال افتتاح شد و 40 کیلومتر آخر آن آماده بهره برداری است.

مرادی ادامه داد: طی روزهای آینده 140 کیلومتر دو خطه اهواز – اندیمشک به بهره برداری کامل می رسد که ظرفیت حمل و نقل کالا و مسافر و … را افزایش می دهد. در طول این مسیر هزینه این پروژه 1250 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه ساخت راه آهن شلمچه – بصره در سال جاری آغاز شد، گفت: بر اساس تعهدات راه آهن ایران، حدود 16 کیلومتر در داخل خاک عراق در حال ساخت است و همچنین باید پل روی اروندرود در این منطقه احداث شود. از بصره ساخته شود که پیمانکار در حال ساخت آن است. امیدواریم به رسالت خود که تکمیل قطارهای سراسری تهران-کربلا و انتقال مستقیم همه زائران با قطار به کربلاست، عمل کنیم.

مرادی با اشاره به اینکه پروژه ساخت بزرگترین مرکز تعمیرات لکوموتیو اهواز در سال جاری به بهره برداری رسید، گفت: در حال حاضر توسط بخش خصوصی در حال بهره برداری و مدیریت است.

وی گفت: ساخت سکوی داخل ایستگاه اهواز شامل زیرگذر، پله برقی و آسانسور به پایان رسیده است که می توانیم از آن برای اعزام مسافران استفاده کنیم.

مرادی تصریح کرد: پروژه های مختلفی در دست اجراست که امیدواریم هر چه زودتر به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه راه آهن تنها به عنوان اپراتور در زمینه احداث خطوط جدید عمل می کند، گفت: ساخت خط توسط معاونت ساخت و توسعه راه آهن که زیرمجموعه وزارت راه است انجام شد.

مرادی خاطرنشان کرد: احداث خطوط جدید بر عهده معاونت ساخت و توسعه است که باید انجام شود که تاکنون بودجه مشخصی برای این امر در نظر گرفته نشده است اما تلاش می شود در اولویت ها قرار گیرد و بودجه ای برای این امر در نظر گرفته خواهد شد.

وی گفت: امسال درآمد باربری ما نسبت به سال گذشته 36 درصد افزایش داشته و درآمد حمل بار راه آهن جنوب نزدیک به 700 میلیارد تومان است.

مرادی با بیان اینکه امسال نزدیک به 685 ناوگان جدید وارد شبکه ریلی شد، افزود: این ناوگان شامل 645 واگن باری جدید، 2 کابین مسافری جدید، 22 کابین مسافری نوسازی شده، 10 دستگاه لکوموتیو جدید و 5 لکوموتیو بازسازی و در مجموع 685 دستگاه است. به شبکه اضافه شدند.

وی در خصوص نوسازی ناوگان مسافری راه آهن گفت: با برنامه ریزی های مدیرعامل سازمان و اعتبارات بودجه ای که در سال های آینده تخصیص می یابد، نوسازی ناوگان مسافری انجام می شود.

مدیرکل راه آهن جنوب ادامه داد: نوسازی ناوگان مسافری در دستور کار است و انجام می شود و بر همین اساس راه آهن جنوب که از اهمیت ویژه ای برای کشور برخوردار است از این واگن ها بهره مند خواهد شد.

مرادی با بیان اینکه امسال 11 درصد افزایش جابجایی مسافر داشته ایم، گفت: قطار با استقبال بیشتری مواجه شده است و با رضایت مردم بلیت قطار از 10 تا 22 اسفند به طور کامل به صورت آنلاین فروخته شد تا هیچکس نتواند. دخالت کنند و مردم می توانند استفاده کنند

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)