راه اندازی چاپخانه در ایران

0
(0)


به گزارش ایسنا، بیست و سومین جشنواره ملی چاپ با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمود اسلامی معاون مدیریت و توسعه منابع و علی اکبر ابراهیمی مدیرکل امور چاپ و انتشارات وزارت ارشاد، سفرا و مشاوران نشست فرهنگی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و جمعی از فعالان این صنعت امروز (دوشنبه 11 بهمن) در تالار وحدت برگزار شد.

علی اکبر ابراهیمی، مدیرکل امور چاپ و انتشارات وزارت ارشاد وی در ابتدای این مراسم گفت: در این مراسم چهار محصول دانش بنیان معرفی می شود که در آینده نزدیک به عنوان محصولات استراتژیک و کلیدی وارد صنعت چاپ خواهند شد. امیدوارم این جشنواره زمینه ساز رشد بیشتر صنعت چاپ و صادرات آن باشد.

وی ادامه داد: جشنواره امسال دارای دو بخش بهترین و بهترین چاپ است که داوری و جوایزی به آنها اهدا خواهد شد.

ابراهیمی به حضور نمایندگان سازمان شانگهای در این مراسم اشاره کرد و گفت: امیدواریم همکاری ما با کشورهای عضو این سازمان زمینه ساز رشد صنعت چاپ در کشورمان شود.

چاپ یک صنعت ارزش آفرین است

سپس امین خزریان، رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان همدان، گفت: صنعت چاپ یکی از ارکان مهم آموزش، رسانه، تولید و … است. هر کشوری که قصد توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را دارد باید برای صنعت چاپ ارزش قائل شود. چاپ یک صنعت ارزش آفرین است و می تواند در محصولات ارزش افزوده ایجاد کند.

وی افزود: توسعه صنعت چاپ ارتباط مستقیمی با رشد اقتصادی دارد و از آنجایی که کشور ما شرایط اقلیمی خاصی در حوزه کشاورزی به ویژه خشکبار دارد، باید از نظر بسته بندی محصولات مورد توجه ویژه قرار گیرد.

خزریان با بیان اینکه صنعت چاپ کشورمان هنوز با جایگاه مطلوب در منطقه فاصله دارد، بر لزوم سرمایه گذاری در این حوزه و فراهم آوردن شرایط برای سرمایه گذاران تاکید کرد.

وی همچنین از دستگاه های حاکمیتی خواست تا برای حل مشکلات صنعت چاپ برنامه ریزی یک ساله داشته باشند تا به تدریج مشکلات حل شود.

راه اندازی چاپخانه در ایران

چاپخانه ایران را ایجاد کنیم

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و رهبری وی همچنین به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم گفت: صنعت چاپ تابعی از رشد اقتصادی است و اکنون که با همت دولت مردم رکود اقتصادی را پشت سر گذاشته ایم، زمینه برای توسعه چاپ فراهم شده است. صنعت. بر اساس پیش بینی ها، شرایط اقتصادی کشور در سال آینده بهتر خواهد شد و این بدان معناست که باید زمینه رشد صنعت چاپ را فراهم کنیم.

وی افزود: برخی از موانع صنعت چاپ باید در داخل کشور برطرف شود، بنابراین پیگیری مشکلات صنعت چاپ در اولویت است و ما آنها را پیگیری کرده ایم، بنابراین در جلسه بعدی با حضور آقای محبر تعدادی از نمایندگان از صنعت چاپ مشکلات شما را با او در میان می گذارد.

یاسر احمدوند همچنین گفت: مشکلات حوزه چاپ با تلاش یک وزارتخانه حل نمی شود. امیدواریم با تلاش نهادهای ذیربط مشکلات این حوزه برطرف شود و با همکاری وزارت فرهنگ، حریم خصوصی و سایر نهادها شاهد جهشی در توسعه صنعت چاپ باشیم. امیدواریم چاپخانه ایران را با حضور نمایندگان بخش های مختلف صنعت چاپ راه اندازی کنیم که مدیریت مشکلات این صنعت را بر عهده خواهند داشت.

معاون اداره ارشاد فرهنگی تصریح کرد: با اقدامات بعدی امکان استفاده از تسهیلات تبصره 18 در اختیار صنعت چاپ قرار گرفته و این فرصت خوبی برای صنعت چاپ در کشور ایجاد کرده است. البته در دو سال گذشته وام های خرد به صنایع کوچک پرداخت شد، اما محدودیت وام هایی داشتیم که می توانست به صنایع بزرگ کمک کند.

احمدوند تاکید کرد: به زودی در خصوص گشایش ارز برای صنعت چاپ اطلاع رسانی می شود.

در ادامه این آیین چهار محصول مبتنی بر دانش صنعت چاپ ارائه شد.

تلاش برای تبدیل شدن به مرکزی در صنعت چاپ و بسته بندی در منطقه و آسیا

بابک عابدین رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ وی به عنوان دیگر سخنران مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره ملی صنعت چاپ ابتدا به ارائه آمار و ارقام از رشد صنعت چاپ و بسته بندی و آینده درخشان اقتصادی این صنعت در جهان پرداخت و گفت: این یک فرصت است. برای ما که باید با سرمایه گذاری های هدفمند محقق شود. ; همه ما باید برای تبدیل شدن به مرکز صنعت چاپ و بسته بندی در منطقه و آسیا تلاش کنیم.

وی ادامه داد: جشنواره صنعت چاپ میراث گذشتگان و پیشکسوتان ماست و با توجه به اینکه عبرت گرفته است، در نظر داریم آن را به جشنواره بین المللی تبدیل کنیم.

عابدین با اشاره به فعالیت های اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ، از قصد این اتحادیه برای بازدید از حلقه های کاربران بسته بندی برای ارزیابی تقاضای فعالان این حوزه خبر داد.

راه اندازی چاپخانه در ایران

امیدواریم در 2 سال آینده به صادرکننده کاغذ تبدیل شویم

در طول مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وی بیان کرد: بسیار امیدواریم تا دو سال آینده در حوزه کاغذ به مرز صادرات ایران برسیم که انشالله با همت اهالی صنعت چاپ میسر خواهد شد. همزمان با برگزاری این جشن، به یاری خداوند متعال و با همت دوستان، مژده ای به اطلاع تمامی علاقمندان به این صنعت و تمامی دوستداران ایران زمین رسید. زمانی که برنامه های کاری وزارت فرهنگ را تهیه می کردیم، بر ملی شدن صنعت چاپ در ایران تاکید داشتیم.

وی در ادامه گفت: در صنعت چاپ با مشکلات متعددی مواجه هستیم. اولین مسئله تامین کاغذ است، در زمان روی کار آمدن دولت مردمی حدود پنج هزار تن کاغذ تحریر در کشور تولید می شد، در حالی که اخیرا در مازندران جشن خودکفایی در تولید کتاب های درسی با کاغذ ایرانی را گرفتیم و امروز. ما در حال رسیدن به سقف تولید 80 هزار تن هستیم. ما کاغذ هستیم.

اسماعیلی با بیان اینکه خوشحالیم که در کنار دوستان خود در این زمینه هستیم و به حل مشکل کمک می کنیم، افزود: آمادگی داریم از تولید انبوه دستاوردهای تولید شده در این حوزه حمایت جدی کنیم و در نظر داریم مشکلات مختلف را در زمینه حل کنیم. چاپ .

وی افزود: نیازمند نوسازی ماشین آلات صنعت چاپ هستیم که البته آمادگی لازم برای رفع این مشکل وجود دارد.

وزیر ارشاد همچنین به مشکلات ارزی این صنعت اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم مشکلات ارزی را حل کنیم، بحث مالیات و تامین اجتماعی از دیگر مشکلات این حوزه است که باید برای تصمیم گیری تلاش کنیم. در دو سال اخیر شاهد یک اتفاق مهم در حکومت مردمی بودیم و یک کارگروه ویژه روی کاغذ به رهبری دکتر محبر تشکیل شد. پیش از این با گسترش اختیارات این کارگروه به حوزه کاغذ و نشر موافقت کرده ایم که می تواند گام موثری برای رفع مشکلات این حوزه باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه معتقدیم صنعت نشر دارای شخصیت فرهنگی و مقید به هنر است، تاکید کرد: از فعالان صنعت نشر می خواهم در استفاده از واژه های غیرفارسی در تولیدات داخلی دقت کنند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)