راهکارهایی برای رسیدن به ترانزیت 10 میلیون تنی کالا بین ایران و روسیه

0
(0)



به گزارش ایسنا، در نشست ویدئو کنفرانس شهریار افندی زاده – معاون حمل و نقل جاده ای و شهرسازی – با معاون حمل و نقل فدراسیون روسیه، تمامی همکاری های حمل و نقل دو کشور در زمینه زیرساخت ها و حمل و نقل و ترانزیت انجام شد. مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این دیدار طرفین در خصوص مهمترین موضوعات همکاری های دو کشور در زمینه ترانزیت و چگونگی دستیابی دو طرف به هدف ترانزیت 10 میلیون تنی کالا از طریق جمهوری اسلامی ایران و همچنین مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. با بررسی نقشه راه پیشنهادی ایران و نظرات ارسال شده از سوی فدراسیون روسیه در این خصوص، به ویژه اعلام کردند که در حال جمع بندی و نهایی شدن است.

معاون حمل و نقل جاده ای و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تبادل نظر در خصوص همکاری های بندری دو کشور به ویژه در دریای خزر، مذاکرات برای افزایش کشتیرانی در دریای خزر بین دو کشور و وجود ظرفیت مناسب ایران بنادر برای فرآوری کالاهای ارسالی از روسیه و از طریق وی پیشنهاد کرد مسیر حمل و نقل از ایران به مقصد مورد نظر با روش ترکیبی ادامه یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، افندی زاده گفت: در این جلسه همچنین در خصوص روند پیشرفت پروژه راه آهن رشت – آستارا توسط شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور بحث و گزارش شد. و شرکت خدمات کاسپین.

اعلام آمادگی ایران برای حمل و نقل ریلی 2 میلیون تن کالا از شرق دریای خزر

وی افزود: در این دیدار طرفین همچنین در خصوص مسائل حمل و نقل ریلی و توسعه حمل و نقل ترکیبی دو کشور در حوزه ترانزیت و همچنین آمادگی ایران برای حمل بیش از دو میلیون تن کالا از خاک ایران بحث و تبادل نظر کردند. جمهوری اسلامی ایران از طریق حمل و نقل جاده ای دریای خزر شرق و با توجه به مشکلات رانندگان دو کشور به ویژه در زمینه صدور سریع روادید، بحث و تبادل نظر و راهکارهای مشخصی در این زمینه پیش بینی و اتخاذ شد. موارد

معاون حمل ونقل جاده ای و شهرسازی در خاتمه افزود: مقرر شد صورتجلسه چهاردهمین اجلاس همکاری های حمل و نقل دو کشور در هفته آینده جمع بندی و نهایی شود و در حاشیه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به امضای طرفین برسد. جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)