«خوشه های خشم» چاپ هفتمی شد/«بانو و سگ ملوس» به چاپ چهارم رسید

0
(0)

توسط انتشارات نگاه؛بانو با سگ ملوس خوشه های خشم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات نگاه، نشر نگاه به تازگی دو عنوان از آثار خود را که ترجمه ادبیات جهان هستند، تجدید چاپ کرده است. یکی از این کتاب ها، رمان «خوشه های خشم» نوشته جان اشتاین بک است.

این کتاب که یکی از آثار شناخته شده ادبیات معاصر آمریکا و همچنین یکی از مهم ترین آثار جان اشتاین بک است، به تازگی توسط این ناشر به چاپ هفتم رسیده است. بازگردانی این اثر به فارسی توسط عبدالحسین شریفیان انجام شده است.

داستان این رمان از آغاز دوره‌ جدیدی از تغییر و تحول اقتصادی و به تعبیری از دوره‌ ماشینیسم در قاره‌ آمریکا شروع می‌شود. زمانی که پای صنعت و توسعه‌ی اقتصادی و به تبع آن نوعی دگرگونی در زندگی مردم و بالاخص برزگران و پیشه‌وران بوجود می‌آید و به نحوی حالت گذاری می‌شود بین سنت و توسعه، خشم خوشه‌های بارور شده شکل می‌گیرد.

کشاورزانی که تنها با بیل و کلنگ و گاوآهن آشنایند و با آن خو گرفته‌اند، حال با آمدن تراکتور به مزارعشان ـ که به سبب قرض‌هایی که از بانک گرفته‌اند به مرور زمان گرو بانک شده ـ دچار تحول در نحوه‌ زندگی و آوارگی از سرزمینشان می‌شوند تا مگر رویاهای دراز و شیرینی که برگه‌های تبلیغاتی گسترده در سرزمینشان برایشان به ارمغان آورده در سرزمینی دیگر حقیقت بخشند. آنها نمی‌دانند که اگر ماشین و صنعت ماشینیسم در دست یک نفر باشد چه وسیله‌ی نیرومند و خطرناکی است. آنها ناهماهنگی‌های صنعت رشد یافته را نمی‌شناسند.

چاپ هفتم این رمان با ۶۱۴ صفحه و قیمت ۵۰ هزار تومان عرضه شده است.

دیگر کتاب تجدیدچاپی این ناشر که به تازگی عرضه شده، مجموعه داستان «بانو با سگ ملوس و چند داستان دیگر» از آنتوان چخوف نویسنده شهیر روس است که به عنوان چهل و هشتمین عنوان مجموعه چشم و چراغ این ناشر چاپ شده است.

ترجمه به فارسی این اثر توسط عبدالحسین نوشین انجام شده و ترجمه مذکور به تازگی توسط نگاه به چاپ چهارم رسیده است.

«چاق و لاغر»، «ماسک»، «وانکا»، «شوخی»، «سبک‌سر»، «جان دلم»، «بانو با سگ ملوس»، «سرگذشت ملال‌انگیز» و… عناوین داستان های این کتاب هستند.

بانو با سگ ملوس یکی از داستان های این کتاب است که درباره زندگی مردی به نام دمیتری دمیتریچ گوروف در آستانه ۴۰ سالگی و اهل مسکو است. دمیتری در رشته زبان‌شناسی تحصیل کرده و در خدمت بانک است. او برای استراحت به یالتا آمده است. گوروف همسری مبتکر و از خود راضی دارد. او ازدواجی اجباری را پذیرفته و اینک در همسر خود ظرافت و زنانگی نمی بیند. با وجود فرزند، گوروف بنای بی وفایی را آغاز کرده و به وی خیانت می‌کند. پس از ورود دمیتری به یالتا آنا سرگه یونا بانوی ملقب به «بانو وسگ ملوس» هم به این شهر می آید. او اهل پترزبورگ است و شوهر کرده است…

چاپ چهارم این کتاب با ۲۷۲ صفحه و قیمت ۱۹ هزار تومان منتشر شده است.

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)