خودروهای چینی رها شدند

0
(0)



به گزارش ایسنا، هیچ یک از 10 تولیدکننده بزرگ مورد بررسی بلومبرگ به 50 درصد از هدف فروش اواسط سال خود نرسیده اند.

خودروساز چینی لی اتو بهترین موقعیت را داشت، اما تا پایان ژوئن تنها به 46 درصد از هدف خود رسید. برند پرفروش BYD پس از دوبرابر کردن هدف خود به 3 میلیون خودرو تا سال 2023 به 42 درصد رسید.

اکثر آنها یک سال پیش عقب مانده بودند، اما این پس از آن بود که همه‌گیری کووید-19 در مراکز کلیدی مانند شانگهای که حتی یک خودروی جدید در آوریل فروخته نشد، ویرانی ایجاد کرد. این بار، این کمبود با وجود ارائه تخفیف های عمیق توسط خودروسازان رخ می دهد. در واقع، نشانه‌گذاری‌ها تا حدودی مسئول اهداف از دست رفته هستند، زیرا مصرف‌کنندگان را تشویق می‌کنند تا خرید خود را به انتظار تخفیف بهتر متوقف کنند.

استفان دایر، مدیر عامل شرکت مشاوره AlixPartners در شانگهای، به بلومبرگ نیوز گفت که کاهش قیمت ها باعث افزایش فروش در نیمه اول نشد و تمایل به هزینه در اواخر سال می تواند تحت تاثیر کند شدن اقتصاد قرار گیرد. با برداشته شدن محدودیت های همه گیر در چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان در تلاش است تا خود را دوباره اختراع کند.

چین بازار بزرگی است و فروش خودروسازان پیشرو همراه با قیمت سهام آنها در حال افزایش است. مجموع فروش خودرو در نیمه اول سال 2023 نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.7 درصد افزایش یافت و به 9.52 میلیون دستگاه رسید که بیشتر از مجموع ایالات متحده، استرالیا و برزیل است. با این حال، این رشد بسیار کمتر از رشد تقریبا 30 درصدی ثبت شده در مدت مشابه در سال 2021 است.

از هر 10 تولیدکننده، هفت تولیدکننده نسبت به نیمه اول سال گذشته پیشرفت بدتری نسبت به اهداف خود نشان دادند. Lee Auto، Great Wall Motor و Geely Holding Group تنها سه خودروسازی بودند که سرعت قبلی خود را پشت سر گذاشتند. در حالی که BYD هدف 2023 خود را افزایش داد، پنج مورد دیگر هدف 2022 خود را حفظ یا کاهش دادند.

مصرف کنندگان ممکن است تا زمانی که به نظر برسد کاهش قیمت به کف رسیده است به خرید خود ادامه دهند، اما هنوز مشخص نیست که این آستانه کجاست.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)