حاشیه‌های اختتامیه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر| از بازار سیاه 3 میلیونی تا نوید برپایی جشنواره فیلم اولی‌ها+فیلم

0
(0)

حاشیه‌های اختتامیه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر| از بازار سیاه ۳ میلیونی تا نوید برپایی جشنواره فیلم اولی‌ها+فیلم

اختتامیه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر شب گذشته با چند حاشیه برگزار شد.

اختتامیه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، اختتامیه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر شامگاه یکشنبه 22 بهمن ماه در برج میلاد تهران برگزار شد. اختتامیه‌ای که مملو از حاشیه‌های ریز و درشت بود. حاشیه‌هایی که از بیرون مرکز همایش‌های برج میلاد آغاز شد. بیرون از مرکز همایش‌ها و چندین متر دورتر حفاظهایی برای جلوگیری از ورود مردم گذاشته شده بود. حفاطهایی که به اصطلاح حلقه اول محافظت از اختتامیه جشنواره حساب می‌آمد و فقط کسانی که کارت اختتامیه داشتند می‌توانستند از آن عبور کنند. ما هم مثل همه خبرنگاران از آن گیت عبور کردیم؛ اما قبل ورود آقای دستمان را گرفت و به گوشه‌ای برد و گفت «کارت اختتامیه‌ات را 3 میلیون تومان می‌خرم، آخر دخترم خیلی دوست دارد در مراسم اختتامیه حضور یابد». با عذرخواهی و گفتن این که نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم، او را ترک کردیم.

پشت گیت اصلی ورود به مرکز همایش‌ها مملو از مردم مشتاق برای حضور در این مراسم بود؛ اما به راحتی وارد شدیم. کمی منتظر ماندیم تا درهای سالن باز شود. به یکباره صف بلندی برای ورود به سالن اصلی مرکزهمایش‌ها شکل گرفت، صفی که نشان دهنده این بود که کم کم سوت آغاز اختتامیه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر نواخته می‌شود. درها باز می‌شود و صندلی‌ها یکی یکی پر می‌شوند. ساعت حدود 18 و 30 دقیقه را نشان می‌دهد، یعنی همان ساعتی که مراسم باید آغاز شود؛ اما شروع مراسم تا ساعت 19 به طول می‌انجامد.

ساعت 18 و 48 دقیقه است. سالن پر شده است، جمعیت کثیری جلوی در بیرونی مرکزهمایش‌ها جمع شده‌اند. جمعیتی که همه کارت دعوت برای حضور در اختتامیه دارند، اما دیگر ظرفیت مرکزهمایش‌ها تکمیل شده است. بخاطر ازدحام شدید، در الکترونیک مرکز همایش‌ها لحظه‌ای کنده می‌شود؛اما با تلاش ماموران حراست دوباره در به جای اصلی خود باز می‌گردد. مراسم بالاخره شروع می‌‌شود.

رشیدپور که اجرای مراسم را برعهده دارد صحبت‌هایی در ستایش هنرمندان ایرانی می‌کند و از داروغه‌زاده می‌خواهد که روی صحنه بیاید. دبیر سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر بعد از سخنرانی از عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهد که روی صحنه بیاید و پیام حسن روحانی را قرائت کند. بعد از قرائت پیام رئیس جمهوری رضا رشیدپور می‌گوید:«امیدوارم این پیام و این دغدغه آقای رئیس جمهوری باعث شود که آقای روحانی دست از سیاست دوری و دوستی خود با اهالی هنر بردارد.

بعد از پیام رئیس جمهوری نوبت به سخنرانی محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی می‌رسد. او نیز به سخنرانی می‌پردازد. مهمترین نکته صحبت‌های حیدریان در سخنرانی مراسم اختتامیه فجر این بود که گفت«سال 97 جشنواره مستقل فیلم اولی‌ها برپا می‌کنیم».

سپس سیمرغ‌های سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر یکی یکی برشانه صاحبان خود نشستند.

یکی از ارزشمندترین بخش‌های مراسم اختتامیه تجلیل از خانواده شهید معزغلامی بود. ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر روی صحنه آمد و از خانواده شهید معزغلامی تجلیل به عمل آورد. در این بخش مرتضی شعبانی تهیه‌کننده «زنانی با گوشواره‌های باروتی» به همراه «نورالحلی» روی سن آمدند و لوح تقدیر را از دستان دبیر جشنواره و مادر شهید معز غلامی گرفتند.

مهمترین صحبت‌های اختتامیه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر، صحبت‌های ابراهیم حاتمی‌کیا بود. حاتمی‌کیا ضمن دریافت سیمرغ بهترین کارگردانی برای فیلم سینمایی «به وقت شام»، گفت «ممنونم از محبت داوران عزیز. من فیلمساز وابسته و فیلمساز این نظامم. من افتخار می کنم از کسانی حرف می زنم که باورشان دارم. من سی سال است روی این سن می آیم و می روم. از سازمان اوج تشکر می کنم. آنها خیلی زحمت میکشند و باید نام سربازان گمنام امام زمان را به آنها داد. متاسفم از همکارانم که وقتی اسم این سازمان ها و… به میان می آید، به آن معنا می دهند. افتخار می کنم برای مدافعان حرم فیلم ساختم. افتخار می کنم از بچه های سپاه و حاج قاسم سلیمانی جایزه گرفتم. بابت کارهایم پشیمان نیستم. اگر خانه سینما به محل کارآفرینی تبدیل شود، من کارآفرینم چراکه یک سال رزق به آنها رساندم. امثال رشیدپور این واژه ها را می سازند. به تلویزیون اعتراض می کنم از مسئولان شبکه سه و دو، شکایتم را به خدا می برم. حاج قاسم سلیمانی با دیدن فیلم من اشک ریخت. این نگاه واقعا زشت است برای این مملکت. من شکایتم را پیش خدا می برم.»

و اینگونه دفتر سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر نیز بسته شد.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)