جهش در تولید صنعتی ایتالیا باوجود حنگ در اروپا

0
(0)



به گزارش ایسنا، داده‌ها نشان داد که تولید صنعتی ایتالیا در آوریل بسیار قوی‌تر از انتظار بود و ۱.۶ درصد نسبت به ماه قبل پس از افزایش ۰.۲ درصدی در ماه مارس افزایش یافت که چشم‌انداز رشد را برای سه ماهه دوم افزایش داد.

در حالی که سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو هنوز با مشکلات بسیاری مواجه است، به نظر می‌رسد که چند ماه پیش زمانی که برخی از اقتصاددانان رکود اقتصادی ناشی از افزایش قیمت‌ها را که به دلیل جنگ در اوکراین تشدید شده بود، پیش‌بینی ‌ کردند، بهتر از حد انتظار باقی می‌ماند. جهش در تولید صنعت در آوریل، انتظارات برای کاهش ۱.۱ درصدی در نظرسنجی رویترز از تحلیلگران را مخدوش کرد و سومین افزایش ماهانه متوالی را رقم زد.

پائولو ماملی، اقتصاددان ارشد در بخش تحقیق و توسعه  اینتسا سانپائولو گفت: تولید ایتالیایی در برابر جنگ و شوک تورمی انعطاف‌پذیرتر از حد انتظار است. وی افزود: به نظر می‌رسد این کشور از مشکلات در دستیابی به مواد خام و قطعات، احتمالا به دلیل وابستگی کمتر به اروپای شرقی و آسیا برای زنجیره تامین، کمتر از سایر کشورهای بزرگ منطقه یورو آسیب دیده است.

اداره ملی آمار ISTAT گزارش داد، تولید در آوریل بر اساس روز کاری تعدیل شده سال به سال، ۴.۲ درصد افزایش داشته است، در حالی که دوره فوریه تا آوریل شاهد افزایش ۲.۰ درصدی نسبت به سه ماه منتهی به ژانویه بوده است.

اینتسا سانپائولو اعلام کرد که تولید صنعتی ایتالیا ۴.۸ درصد در مقایسه با فوریه ۲۰۲۰، آخرین ماه قبل از شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ در اروپا، افزایش یافته و این در مقایسه با افزایش ۰.۸ درصدی در اسپانیا و کاهش ۵.۴ درصدی در فرانسه و ۷.۳ درصدی در آلمان است. ISTAT در ماه گذشته گزارش داد که تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول نسبت به سه ماه قبل ۰.۱ درصد افزایش یافته است و برآورد اولیه کاهش ۰.۲ درصدی را اصلاح کرده است.

روز جمعه، بانک مرکزی پیش‌بینی رشد کل سال ایتالیا برای سال جاری را از ۳.۸ درصد پیش‌بینی شده در ژانویه به ۲.۶ درصد کاهش داد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)