جزئیات نحوه شناسایی بیماران خاص و صعب العلاج در سیستم بیمه سلامت

0
(0)



مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران جزئیات نحوه شناسایی بیماران خاص و صعب العلاج در سامانه بیمه سلامت را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، محمد اسماعیل کاملی درباره نحوه برچسب زدن به بیماران خاص و صعب العلاج گفت: بیماران در صورتی که بیماری فرد تحت پوشش برچسب هایی باشد که در سامانه های وزارت بهداشت ثبت شده و بیمار در این سامانه ثبت شده باشد می توانند برای ثبت درخواست خود وارد سامانه شهروندی شوند. به طور خودکار از طریق سیستم شهروندی به بیمار نسبت داده می شود. این بیماری ها شامل هموفیلی، تالاسمی، ام اس، فیبروز کیستیک، بال پروانه، SMA، اوتیسم است.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بدیهی است برای اعطای نشان از مسیر فوق، ابتدا بیمار باید در سامانه های مربوط به اخذ نشان از وزارت بهداشت ثبت نام کند. سلامتی. ، و این ثبت نام مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت می باشد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، وی ادامه داد: برای بیماری هایی که در حال حاضر امکان ثبت و علامت گذاری در سامانه های رجیستری وجود ندارد، ضمن اینکه ثبت نام در سامانه های وزارت بهداشت امکان پذیر است، ثبت برند در سامانه مدیریت برچسب بیمه سلامت انجام شود. . شناسایی بیماران از طریق این سامانه پس از تماس با اداره کل بیمه سلامت و یا ناظر بیمه مستقر در بیمارستان در مراکز درمانی انجام می شود. همچنین اداره کل بیمه سلامت با ثبت درخواست در سامانه شهروندی، پس از تماس با بیمار و دریافت مدارک مربوطه، نشان را به بیمار اختصاص می دهد.

کاملی بیان کرد: واگذاری نشان بیماران تامین اجتماعی مطابق با فرآیندهای این سازمان و با ثبت درخواست در سامانه های این سازمان انجام می شود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)