تولید مکمل‌های غذایی و خوراک دام از اسپیرولینا

0
(0)



به گزارش ایسنا، وحید محمدی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه این شرکت نخستین شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه تولید انواع مکمل‌های غذایی برپایه میکرو آلگ‌های اسپیرولینا در ایران است که موفق به دریافت نشان سیب سلامت شد، گفت: تولید انواع میکروارگانیسم بر پایه جلبک اسپیرولینا و کلرلا جهت تولید انواع مکمل‌های غذایی انسان به شکل پودر، کپسول و قرص و همچنین انواع مکمل دام و طیور از محصولات ما به شمار می‌رود. انواع میکروارگانیسم‌های پروبیوتیک مورد مصرف در صنایع، انواع مکمل دارویی و غذایی انسان به شکل کپسول، انواع مکمل دارویی و غذایی انسان به شکل پودر و مکمل دامپزشکی بر پایه جلبک/ گیاه از تولیدات این شرکت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به خواص جلبک اسپیرولینا، گفت: این جلبک دارای خواص پاکسازی کبد است، همچنین برای تقویت حافظه، کاهش عوارض ناخوشایند شیمی درمانی، کمک به درمان MS، کمک به دفع سموم ناشی از آلودگی‌های صنعتی مناسب است. اسپیرولینا برای ورزشکاران  به عنوان منبع غنی از پروتئین است.

محمدی با بیان اینکه نمونه‌های مشابه دیگری از فرآورده‌های جلبک اسپیرولینا هم در کشور تولید می‌شود، اظهار کرد: جلبکی که از سوی این شرکت دانش‌بنیان تولید می‌شود، از کیفیت بیشتری برخوردار بوده، پروتئین بیشتری دارد، از رنگ مناسبی بهره‌مند بوده، بدون بو است و بسته‌بندی شکیلی دارد و این‌ها مزیت نسبی این جلبک نسبت به دیگر نمونه‌های مشابه است.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، محمدی، بستر تهیه مواد اولیه این محصول را محیط زیست و بانک‌های سویه (بانک جهانی جلبک) معرفی کرد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)