توضیحات معاونت مدیریت سیل و حل سریع سیلاب استانداری خوزستان

0
(0)



محمد خانچی شامگاه یکم فروردین ماه در خصوص اقدامات و اقدامات انجام شده برای مدیریت سیل اخیر و رفع سریع سیلاب اظهار داشت: خوشبختانه با حمایت و حضور استاندار خوزستان با پیگیری و تلاش مدیرکل محترم استانداری خوزستان مدیریت بحران استانداری و روسای ستاد مدیریت بحران در بارندگی های اخیر که همراه با هشدار قرمز سازمان هواشناسی مدیریت خوبی انجام شد و معابر در کمترین زمان ممکن دچار آبگرفتگی شد و مورد خاصی نداشتیم. چالش ها و مسائل.

وی افزود: از جمله اقدامات انجام شده برای پیشگیری و مقابله با حوادث ناشی از بارندگی های 7 و 9 اسفند 1402 و 1 فروردین 1403 می توان حجم سدهای استان و رهاسازی ورودی و خروجی را بررسی و رصد کرد. سدها و رودخانه ها در نقاط مختلف استان. دریافت گزارش‌های مختلف هواشناسی با مدل‌های مختلف پیش‌بینی و تحلیل‌های کارشناسی آن‌ها به ویژه در بالادست و پایین دست سدها، اطلاعات سازمانی و عمومی با توجه به میزان بارندگی و صدور هشدارهای مختلف و متعدد برای تهیه و تامین امکانات و تجهیزات و پیشگیری. آسیب های احتمالی انسانی و غیر انسانی، برگزاری جلسات متعدد مدیریت بحران و کمیته های فنی آن در زمینه کنترل سیل و پیشگیری از سیل، تامین امکانات و ماشین آلات و …

حنچی ادامه داد: با توجه به حساسیت های موجود و برای جلوگیری از خسارات، جلسه مدیریت بحران به ریاست استاندار با حضور تمامی اعضای استانی و استانداران و تحلیل نقاط خطر و آرایش ماشین آلات، پمپ ها و نیروی انسانی تشکیل و بررسی شد. و در مکان های مورد نظر آشتی داد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: با حضور استاندار خوزستان و تمامی مسئولان و کارگران ذیربط در فصل بارندگی و همچنین استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و سازمان های مردم نهاد، روند زهکشی ها آغاز شد. آبگرفتگی معابر تسریع شد.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده، هشدار به تمامی ستادهای اجرایی و مدیریت بحران، لغو مرخصی مدیران و تیم های اورژانس و امدادی، استقرار تیم ها و تجهیزات قبل از بارندگی، تقویت ایستگاه های پمپاژ فاضلاب، بازدید چند باره از مرکز پایش آب است. سازمان و برق و مرکز پایش راه های استان، بازدیدهای کارشناسی و اجرایی به صورت 72 ساعته، دریافت اخبار از شهرستان ها و 8 منطقه اهواز و تجزیه و تحلیل آنها بر اساس میزان بارندگی، جریان رودخانه، وضعیت راه ها، ایستگاه های پمپاژ و انتقال. پایداری شبکه های برق و آب، استقرار تیم های امدادی و پلیس راه در تمامی محورهای مواصلاتی استان، اطلاع رسانی مکرر رسانه ملی و سایر رسانه ها و فضای مجازی.

حنچی اضافه کرد: همچنین از مهم ترین اقدامات اورژانسی می توان به هشدار به تمامی پایگاه ها، اطلاع رسانی به امور عشایر استان و تمامی کارکنان بهداشتی و درمانی برای انتقال مادران باردار پرخطر از مناطق صعب العبور به مناطق امن با بالگرد، استقرار آمبولانس های جاده ای در حاشیه جاده ها اشاره کرد. ایمنی مسافران، بررسی ژنراتورها و مراکز UPS حساس به باران و نگهداری دارو و لوازم پزشکی الزامی است.

وی در پایان گفت: باید صمیمانه از همکاری خوب همه مردم شریف خوزستان در شهرها و روستاهای مختلف و همکاری صمیمانه و مسئولانه آنها با عوامل اجرایی، همه عوامل در دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح و مردم تشکر کرد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)