تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۶ اقدامی جهادی است

0
(0)

به گزارش ایسنا، مه لقا احمدبیگی با اشاره به عملکرد این دبیرخانه گفت: به منظور جلب رضایت ایثارگران از نظر سرعت، صحت و شفافیت آرا و پیروی از دستور رئیس جمهور برای انجام اقدامات ویژه. به منظور ارج نهادن به رضایتمندی مردم در دستگاه های اجرایی در 9 آذر 1401. در سال گذشته تغییراتی در روند مدیریت کلی دبیرخانه کمیسیون ماده 16 ایجاد شد.
وی افزود: از جمله این اقدامات، بررسی فرآیندهای کاری موجود و حذف فرآیندهای غیرضروری و بازتعریف وظایف محوله به کارکنان است که به وضوح در تسریع رسیدگی به شکایات ثبت شده موثر است.
احمد بیگی گفت: چرا که برخی از پرونده های رسیده به این دبیرخانه در سال های اخیر به دلایل مختلف با تأخیر مواجه شد و موجب غم و اندوه شهدا شد. تیم کارشناسی این دبیرخانه روند بررسی موارد اقدام جهادی را تسریع بخشید و در این راستا با تعیین تکلیف به پرونده های معوق به دلیل پیچیدگی کارشناسی و تعامل موثر و سازنده با ادارات کل ذیربط در بنیاد به افزایش توان پرداخت. سرعت رسیدگی به پرونده ها موفق است از سوی دیگر با بررسی های انجام شده و بررسی رویه های جاری در دستگاه های اجرایی و معاونت های خدمات رسان در بنیاد پیشنهاداتی برای انطباق هرچه بیشتر رویه های اجرایی ارائه شد. تا حد امکان به قوانین و مقررات به منظور کاهش تعداد شکایات و پرونده های ورودی به دبیرخانه حقوق ایثارگران به مراجع مذکور ارائه می شود.
احمدبیگی گفت: در بند مبادله با دیوان عدالت اداری که پیش از این با تاخیر انجام شده بود، با تلاش و کوشش قابل توجه کارکنان دبیرخانه، هم اکنون تبادل حساب در مهلت قانونی با سرعت بیشتری انجام می شود. روند رسیدگی به پرونده شهدا در دیوان عدالت اداری تاثیر بسزایی خواهد داشت.
وی گفت: در ابتدای سال جاری رسیدگی به پرونده های ارسالی دیوان عدالت اداری برای اعاده دادرسی به دبیرخانه با تاخیر مواجه شد و با تلاش تیم اداری و کارشناسی دبیرخانه و برنامه ریزی دقیق، پرونده ها در این حوزه با تاخیر مواجه شد. تعیین تکلیف شد و در مورد آنها تصمیم گیری شد و در حال حاضر پرونده های رسیده به دادگاه به شرط فوریت در دستور رسیدگی قرار گرفته و پس از انجام تحقیقات منتهی به صدور رای در کمترین زمان ممکن می باشد. در این زمینه با تاخیر مواجه نیستیم.
احمد بیگی تصریح کرد: در راستای حفظ و نگهداری اسناد موجود در بایگانی دبیرخانه کمیسیون ماده 16، در سال جاری تلاش برای ایجاد آرشیو الکترونیکی این اداره کل با موفقیت انجام شده و این پروژه در مرحله نهایی شدن است. قرارداد با شرکت اجرایی منتخب در فرآیند مناقصه به موازات آن، فرآیند تهیه فایل های جامد در بایگانی برای شروع فرآیند اسکن اسناد آغاز شده و تاکنون بیش از 50000 برگ اسناد شمارش و ثبت شده است و جریان آن موارد ادامه دارد
وی افزود: با تمام تلاشمان هنوز تا نقطه ایده آل ارائه خدمات در خور شأن این عزیزان فاصله داریم که امیدوارم با تدابیر روزهای آینده بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.
انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)