برگزاری سمپوزیوم مشترک ایران و چین برای ترویج علوم‌شناختی

0
(0)
علوم شناختی

سمپوزیوم "ادراک و توجه بینایی" به همت مرکز علوم اعصاب و رفتار "رایان" دانشگاه فردوسی مشهد و علوم اعصاب شانگهای چین با پشتیبانی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به منظور ترویج علوم شناختی و گسترش و تقویت همکاری‌های مشترک، اسفندماه امسال در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دراین نشست علمی پژوهشگران ایرانی و بین‌المللی در قالب یک نشست تخصصی و سه کارگاه آموزشی در ارتباط با موضوعات "ثبت فعالیت نورونی از قشر بینایی"،"سایکوفیزیک بینایی" و نیز "فعالیت‌های نوسانی تالاموس به قشر"، یافته‌ها و اطلاعات خود را به اشتراک می‌گذارند.

دراین نشست تخصصی ارتباط بین بینایی و ادراک بینایی، نحوه فعالیت و دخالت مدارها در مغز در ارتباط با "توجه بینایی" مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

دکتر حسین عزیزی، کارشناس ستاد علوم شناختی در این باره اظهار کرد: ستاد علوم شناختی و آکادمی علوم چین درچارچوب تشکیل صندوق علمی مشترک "راه ابریشم" همکاری در حوزه‌های علوم شناختی را افزایش داده‌اند.

وی گفت: این صندوق مشترک یکی از نتایج سفر هیات چینی در سال 94 به ایران است که درجریان آن نشستی با حضور مدیران ستاد علوم شناختی، هیات چینی و محققان ایرانی حوزه علوم شناختی در محل این ستاد تشکیل شد و طی آن راه‌های تقویت همکاری‌های مشترک، اجرای طرح‌های تحقیقاتی و نیز حمایت‌های همه‌جانبه از محققان مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت.

کارشناس ستاد علوم شناختی افزود: حمایت از حوزه‌های علوم شناختی یکی از اهداف صندوق علمی مشترک "راه ابریشم " بین ایران و چین است که در چارچوب برنامه‌های این صندوق ، پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، برگزاری کارگاه‌های مشترک و نیز تبادل محققان در دوره‌­های کوتاه مدت بین ایران و چین مورد حمایت قرار می‌گیرد و در این زمینه تاکنون دو فراخوان ارائه شده و فراخوان سوم نیز در سال آینده انجام می‌شود.

دکتر عزیزی اضافه کرد : زیرساخت اجرایی این برنامه­‌ها توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور صورت می‌گیرد و ستاد علوم شناختی درتعیین اولویت‌­ها، اطلاع­‌رسانی درجامعه محققان علوم شناختی و داوری و انتخاب طرح­‌های ارائه‌شده نقش ایفا می­‌کند.

به گفته وی، فراخوان ارائه طرح و برنامه دراین زمینه­‌ها سالانه در سایت صندوق حمایت از پژوهشگران اعلام می‌­شود و برگزاری کارگاه مشترک" ادراک و توجه بینایی" حاصل برنامه‌ریزی در سال گذشته بوده است.

عزیزی یادآور شد: سمپوزیوم تخصصی و کارگاه‌های آموزشی "ادراک و توجه بینایی" از دهم تا سیزدهم اسفند ماه امسال (یکم تا چهارم مارس 2018 ) درمشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)