برپایی مراسم وداع با پیکر 30 شهید دفاع مقدس

0
(0)

مراسم وداع با پیکر 30 شهید گمنام و تازه تفحص شده دفاع مقدس شامگاه 26 بهمن ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی در ویژه برنامه وداع با 30 شهید گمنام دفاع مقدس که با حضور پرشور امت حزب‌الله و مسئولان استانی و فرماندهان ارشد نظامی خراسان رضوی در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: شهدا کسانی هستند که با مرگ سرخ که بهترین نوع مرگ است از این دنیا رفتند.

وی تصریح کرد: اولین انسانی که در روی زمین وفات کرده، هابیل است که به دست برادرش قابیل به شهادت رسیده و خداوند مرگ سرخ را نصیب او کرد. در شهادت شخصیت فرد مهم است نه شخص، بنابراین هر چند این شهدا گمنام و بی‌نام و نشان هستند ولی در قلب تک تک ملت ایران جای دارند.

راشد یزدی با بیان اینکه شهدا زنده هستند، اظهار کرد: طبق آیات قرآن حیات واقعی را شهدا دارند و یاد شهید حتی بعد از گذشت سال‌ها و قرن‌ها فراموش نمی‌شود و شهدا در تاریخ بشریت حیات جاودان دارند.

وی از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به عنوان سرور و سالار شهیدان نام برد و عنوان کرد: هیچ شخصیتی در طول تاریخ به اندازه امام حسین(ع) شهرت و محبوبیت ندارد و محبت آن حضرت در سینه هر انسان آزاده‌ موج می‌زند.

این کارشناس دینی افزود: ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس امتحان بزرگی را پس داد و البته برای سربلند شدن در این امتحان هزینه‌های بسیاری را صرف کرد ولی امروز سرمایه‌های عظیمی همچون شهدا را در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: شهدا تنها متعلق به خانواده خود نیستند بلکه به همه ملت ایران و همه تاریخ این ملت تعلق دارند و رنگ قرمز پرچم مقدس ایران نشانی از خون این شهدای مظلوم است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)