نقش مدیریت صحیح اساتید راهنما در کاهش سنوات تحصیلی دانشجویان

0
(0)
کلاس

معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در نشست شورای دانشگاه گزارشی آماری را از کارنامه دانشکده‌ها از کمیسیون موارد خاص ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر اصلاحچی در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: سازمان مدیریت برای دانشجویان کارشناسی ارشد تا ترم 4 و برای دانشجویان دکتری تا ترم 8 به دانشگاه‌ها بودجه می‌دهد و هزینه دانشجویان مازاد دانشگاه در سنوات تحصیلی غیر مجاز، سالانه 15 و نیم میلیارد تومان خواهد بود که این مبلغ سبب تحمیل هزینه زیادی به دانشگاه خواهد شد.

معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس از رؤسای دانشکده‌ها خواست تعداد دانشجویان هر دانشکده را که تا پایان شهریورماه فارغ التحصیل می‌شوند، اعلام کنند تا معاونت دانشجویی بتواند برنامه‌ریزی بهتری جهت تامین خوابگاه برای دانشجویان جدید داشته باشد.

در ادامه این جلسه دکتر احمدی، رییس دانشگاه تربیت مدرس نیز درخصوص راهکارهای کاهش سنوات تحصیلی دانشجویان اظهار کرد:‌ طبق آیین‌نامه آموزشی دانشجو موظف است که به صورت تمام وقت در دانشگاه حضور داشته باشد و دانشگاه نیز به این شرط دانشجو را می‌پذیرد.

رییس دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: دانشجو باید یا به صورت منظم در دانشگاه حضور داشته و یا به صورت روزانه و مرتب به استاد راهنمای خود گزارش کار ارائه کند که این مساله باید از ابتدای دوره تحصیل از سوی استاد راهنما مدیریت شود و استاد راهنما شرایط فعالیت پژوهشی خود با دانشجو را بیان کند و در صورت تخلف دانشجو از شرایط، استاد راهنما ابتدا با کمک و تذکر و در نهایت با استعفا، همکاری پژوهشی خود را با دانشجو قطع و به گروه اعلام کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر احمدی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجو باید نظم آکادمیک داشته باشد و استاد راهنما باید این نظم را برای دانشجو تبیین و تفهیم کند و با رفتار منطقی و مدیریت صحیح به دانشجو کمک کند تا در زمان معین دوره تحصیلی خود را به پایان برساند که این امر نقش مؤثری در کاهش دوره تحصیلی دانشجویان و کم شدن پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون موارد خاص دانشگاه خواهد داشت.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)