باورهایی درباره چهارشنبه‌سوری، رمضانِ تلویزیون، سفرِ خارج با خودرو شخصی

0
(0)

به گزارش ایسنا، معاون سیما با اشاره به اولویت های تلویزیون در سال آینده خاطرنشان کرد: مهم ترین و بزرگترین اولویت ما تحول ساختاری است که اتفاق می افتد.

صدای منتخب خبرنگار داربی در شبکه سه

دربی صد و سوم برای اولین بار با حضور دو خبرنگار پیمان یوسفی و محمد سیانکی به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش می شود.

منوچهر ولی زاده از بیمارستان مرخص شد

منوچهر ولی زاده که به دلیل عارضه تنفسی در بیمارستان بستری شده بود، سه شنبه یکم اسفندماه مرخص شد.

جزئیات پخش سریال ماه رمضان

پخش سریال های «زیرخاکی»، «رستگاری» و «هفت سر اژدها» به عنوان سریال رمضانی از امشب از شبکه های 1، 2 و 3 آغاز می شود.

برنامه های افطاری تلویزیون و مجریان آنها + جدول را بشناسید

تبلیغات افطار امسال تلویزیون با نام های محمد دلاوری، مصطفی امامی، رسالت بوذری، صابر خراسانی، سارا روستاپور، اسماعیل باستانی و … روی آنتن می رود. خود را به عنوان ارائه دهنده این تبلیغات معرفی خواهند کرد.

آیا تزریق واکسن کرونا در حج اجباری است؟

سازمان حج و زیارت اعلام کرد که تزریق واکسن کرونا در حج 1403 ضروری نیست.

چگونه با ماشین شخصی به خارج از ایران سفر کنیم؟

به گفته رئیس مرکز صدور اسناد بین المللی سیاحتی و خودرویی، تردد با خودروی شخصی از مرزهای زمینی در صورت داشتن مدارک معتبر بین المللی هیچ گونه منع و محدودیتی ندارد. اما توصیه می شود این تردد از مرزهایی که گمرک فعال دارند انجام شود. اما برای رانندگی با خودروی شخصی در خارج از ایران چه مدارکی لازم است؟

کتیبه ای 3300 ساله از یک امپراتوری مرموز

محققان بر این باورند که کتیبه ای 3300 ساله متعلق به یک امپراتوری مرموز هیتی ها، داستان تهاجم فاجعه بار به چهار شهر را روایت می کند.

داستان فال دختران در چهاربانسوری!

یکی از اعضای هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و پژوهشگاه مطالعات زبانشناسی ضمن تشریح ریشه برگزاری مراسم چهاربانسوری به برخی باورهای شکل گرفته درباره این جشن اشاره کرد.

المپیاد هنری برگزار می شود

اولین المپیاد ملی هنر برگزار می شود. در این المپیاد باید استعدادهای درخشان در رشته های تخصصی هنر شناسایی و به برنامه های نهادهای مرتبط توجه شود.

وقتی مسئولیت را از دوش خود برمی دارند!

یک نوازنده عود می گوید برای حفظ موسیقی محلی هر منطقه بهتر است جشنواره ای اختصاصی برای موسیقی آن منطقه برگزار کنیم تا بتوانیم به حفظ فرهنگ و موسیقی آن شهر کمک کنیم.

در اجرای ارکستر چر چه گذشت؟

در آخرین روزهای اسفندماه آخرین کنسرت ارکستر «شار» در سال 1402 به رهبری ارکستر علیرضا حاجی علیشیر با اجرای قطعات ملی، میهنی و عاشقانه در تالار وحدت تهران برگزار شد.

حاجی فیروز چگونه به گدایی افتاد؟!

داود فتحعلی بیگی در تشریح گذشته تاریخی حاجی فیروز از اینکه این نماد فرهنگی و ملی بهانه ای برای گدایی شده است ابراز تاسف کرد.

فیلم پرویز خان را به صورت گروهی تماشا کنید

تهیه کننده فیلم «پرویز خان» مردم را به تماشای این فیلم در سالن های سینما دعوت کرد و تاکید کرد: تجربه گروهی تماشای «پرویزخان» با تماشای انفرادی آن در تلویزیون قابل مقایسه نیست.

معرفی اعضای هیات انتخاب جشنواره ملی اقوام ایرانی

کمیته هشت نفره سینماگران فیلم های راه یافته به دو بخش اولین دوره جشنواره ملی فیلم ایران را انتخاب کردند.

نامزدهای جایزه بوکر بین المللی معرفی شدند

اولین نامزدهای جایزه بوکر بین المللی معرفی شدند و نویسندگان آمریکای جنوبی بخش مهمی از فهرست نهایی را تشکیل می دهند.

بررسی خاطرات ایران دررودی

چاپ جدید دو کتاب گفتگو با ایران درودی، هنرمند فقید معاصر منتشر شد. یکی «گفتگو با ایران دررودی» و دیگری «نقاشی با نور» که بازتاب دیدگاه او درباره نقاشی و هنر معاصر ایران به ویژه شعر معاصر فارسی است.

به امید ماه مبارک رمضان از دیدگاه آیت الله جوادی آملی

آیت الله جوادی آملی درباره ماه رمضان و اینکه برخی در این ماه فقط به فکر گرسنگی و تشنگی هستند می فرمایند: الان ماه مبارک رمضان شروع شده است. برخی می گویند چگونه ساعت ها غذا نخوریم؟ آنهایی که “فیزیکی” فکر می کنند، از اینکه من به هر حال آب و نان می خواهم، ناراحت می شوند و همیشه به ساعت نگاه می کنند که اذان چه زمانی خوانده می شود، اما کسانی که فکر الهی می کنند، اصلا منتظرند. روز شماری برای ماه مبارک رمضان است.

تمرین سحرهای ماه مبارک رمضان

سحرهای ماه مبارک رمضان دارای فضیلت های فراوانی است و بسیار توصیه می شود از سحرهای ماه مبارک رمضان غافل نشوید، این سحرها اعمال قابل انجام دارد.

مشخصات آزمون استخدامی دولتی بنیاد شهید

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تمامی افراد پذیرفته شده در آزمون استخدامی فرزندان شاهد و جانباز بالای 70 درصد به صورت رسمی در دولت استخدام می شوند.

نگاهی به اقدامات شورای امنیت سازمان ملل در جنگ تحمیلی

یکی از چهره های تأثیرگذار در روند پایان دادن به جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، «جیاندومنیکو پیکو» بود. او از سال 1973 تا 1992 در سازمان ملل کار می کرد و به عنوان یک مقام ارشد سازمان ملل مسئول مذاکره برای آتش بس در جنگ ایران و عراق بود.

رسالت مقدس خانواده شهدا باید به مردم ارائه شود

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همزمان با روز بزرگداشت شهدا با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: مهمانان اصلی جلسه امروز پدران، مادران، همسران و همسران هستند. فرزندان شهدا که در این جلسه حضور دارند، ما شهدای خادمی هستیم، امروز شما را به شفاعت حضرت امام راحل رساندیم تا شفیع ما باشید.

خواندن توصیه می شود:

برگه کمدی رو به تلویزیون شد

حرکت به سمت “چیزی بهتر”

یک روز خاص برای شهدا

چگونه وارد ماه رمضان شویم؟

در روزهای پایانی اسفند به کدام کنسرت ها برویم؟

با تشکر ویژه از ناصر تقوی

قائم چه ویژگی هایی دارد؟

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)