امام موقت ساری: وزارت علوم به تکمیل کادر آموزشی در دانشگاه ها توجه کند

0
(0)


حجت الاسلام سید حسین حسینی کارنامی امروز اول آذرماه در نماز جمعه ساری گفت: این هفته وفات ام البنین را داریم که روز تکریم مادران و همسران شهدا اعلام شده است. .

وی تاکید کرد: باید به خانواده شهدا احترام گذاشت زیرا در امر بهروزی شهدا سهیم هستند.

خطیب نماز جمعه ساری با قدردانی از مردم استان مازندران که برای تشییع پیکر شهدای گمنام اقدام ویژه ای انجام دادند، تصریح کرد: ما مدیون شهدا و خانواده هایشان هستیم که این دستور الهی است.

حجت الاسلام حسینی کارنامی به مناسبت های ویژه در تقویم ملی اشاره کرد و گفت: به میلاد حضرت عیسی (ع) نزدیک می شویم که این امر را به مسیحیان کشور و جهان تبریک می گوییم.

وی افزود: مسیحیان در طول تاریخ افرادی بوده اند که از خرد و عقل استفاده کرده اند و هیچ جنگ رسمی با پیامبر خدا نداشته اند و انتظار داریم این جامعه متحد و میهن دوست در برابر ظلم، ظلم و تبعیض که دولت ها اجازه می دهند و جنایت می کنند بایستد. آنها آنچه را که در فلسطین و غزه اتفاق می افتد محکوم می کنند.

امام جمعه موقت ساری به مسائل فلسطین و غزه پرداخت و خاطرنشان کرد: 77 روز از تاریخ غزه می گذرد و با طوفان الاقصی اقدامات مهمی رخ داد که منجر به آزادی اسرای فراموش شده شد.

وی ادامه داد: طرح عادی سازی سازش با روابط جهان اسلام و جهان عرب و شکست ناپذیری ارتش صهیونیستی که با طرح هجوم به الاقصی به ثمر نشست، از دیگر کارهایی است که جوانان مسلمان انجام دادند. در برابر ظلم

وی با بیان اینکه یکی از پیامدهای مهم طوفان الاقصی مهاجرت معکوس یهودیان است، افزود: صهیونیست ها که خود را نژاد برتر می دانند پس از 70 سال شهرک ها را ترک کردند و یک میلیارد مسلمان نظاره گر این امر هستند.

خطیب نماز جمعه ساری به سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام (ره) اشاره کرد و گفت: نرخ باسوادی قبل از انقلاب زیر 40 درصد بوده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به 97 رسیده است. ٪. این آمار در مازندران به بیش از 99 درصد رسیده است.

امام موقت ساری: وزارت علوم به تکمیل کادر آموزشی در دانشگاه ها توجه کند

این مسئول اضافه کرد: ریشه کنی بی سوادی در کشور ضروری است و سازمان سوادآموزی باید به کار خود ادامه دهد که در این میان صدها نفر دکترا گرفته اند.

حجت الاسلام حسینی کارنامی به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: در کشور حدود 100 هزار هیات علمی داریم که از این تعداد 7 هزار نفر در نیروهای آموزشی در دانشگاه ها خدمت می کنند. بر این اساس 10 درصد از دوره های کارشناسی به دروس معارف اسلامی اختصاص دارد و از وزارت علوم می خواهیم به تکمیل نیروها و گروه های آموزشی توجه کند.

وی به هفته راهداری و حمل و نقل جاده ای اشاره کرد و گفت: رانندگان در جاده ها زحمت می کشند و از آنها می خواهیم امکانات مورد نیاز این سازمان را از مجموعه های مختلف در نظر بگیرند.

امام موقت ساری: وزارت علوم به تکمیل کادر آموزشی در دانشگاه ها توجه کند

وی به موضوع انتخابات پرداخت و گفت: مهمترین مطالبه رهبری مشارکت حداکثری است و باید با هدایت و دعوت از جریان های سیاسی زمینه مشارکت را افزایش دهیم.

امام جماعت موقت ساری به موضوع حجاب در کشور پرداخت و گفت: ما بر حفظ شئونات دینی تاکید داریم و خواسته خانواده شهدا این است که ارزش ها در جامعه رعایت شود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)