اقتصاد دریایی را نباید فقط در استان های دریایی دنبال کرد

0
(0)



امروز 9 آبان 1402 فرزاد محصّ الائمه در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه صنعتی استان مرکزی گفت: راه شکوفایی اقتصاد کشور جدا شدن از نفت و اقتصاد نفتی است اما همچنان اقتصاد کشور و بودجه به اقتصاد نفت بستگی دارد و این مقاله بر اساس زندگی ما تاثیر مستقیم دارد.

وی تصریح کرد: برای جدا شدن از نفت و تحقق پایداری اقتصاد کشور باید صنعت، کشاورزی و… را توسعه دهیم. با سرعت بالا و مطمئناً این امر تا حد زیادی با تلاش صنعتگران، تولیدکنندگان و عوامل دولتی محقق شده است. ۵۳ درصد بودجه جاری دولت در حال حاضر از طریق مالیات تامین می‌شود، در حالی که در گذشته از طریق نفت تامین می‌شد و ضمن حمایت از تولید با ابزارهای مالیاتی، بخش‌های فرار مالیاتی شناسایی شده‌اند.

مخلص الائمه گفت: استان مرکزی برای دومین فصل متوالی رتبه دوم بهبود فضای کسب و کار را کسب کرد. البته هنوز تا نقطه ایده آل فاصله داریم و باید تلاش کنیم این وضعیت را به نقطه ایده آل برسانیم، همچنین استان در تنوع محصولات صنعتی رتبه اول را دارد و به جز تولید نفت خام، همه محصولات در این استان تولید می شود البته در حوزه صنایع فرهنگی و اقتصاد فرهنگی آنقدر ضعیف است که امروز تفاهم نامه ای بین پارک علم و فناوری نرم افزار ملی، جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری استان مرکزی امضا شد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد معاونت اقتصاد دریایی در استان مرکزی گفت: اقتصاد دریایی نباید تنها در استان های دریایی دنبال شود و همه استان ها باید با هر ظرفیتی در این اقتصاد فعال باشند و بیشترین بهره را ببرند. استان مرکزی پر از صنایع دریا محور است. سال گذشته میزبان فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بودیم و به سواحل مکران سفر کردیم و اخیراً فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به استان سفر کرد. تلاش داریم از ظرفیت استان برای توسعه اقتصاد دریایی استفاده کنیم.

وی گفت: توسعه در حوزه صنعت تنها به دست صنعتگران و همه ارکان تولیدی مانند مالیات، تامین اجتماعی و غیره محقق نمی شود. آنها باید کار کنند. استان مرکزی در سال گذشته دومین ممتاز را در اجرای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دریافت کرد تمامی مصوبات این ستاد به خوبی پیش می رود. مقابله با هر مشکلی بیش از یک هفته طول نمی کشد، اگرچه سعی می کنیم سریعتر باشیم.

استاندار مرکزی افزود: سال گذشته رتبه دوم اشتغال و کمترین نرخ بیکاری کشور را استان مرکزی بهار امسال کسب کرد و در مجموعه نمایشگاه ها اتفاقات خوبی افتاد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)