از دویست و هشتادمین شب سال تا چند ماجرای دیگر

0
(0)

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پروژه، همزمان با ارائه پوستر نمایش «۲۸۰ شب سال» به نویسندگی و کارگردانی مرجان پورگلاموسین، عوامل اجرایی این اثر معرفی شدند.

«دویست و هشتادمین شب سال» روایتی از عملیات کربلای 4 است که در نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک در سه جلسه متوالی به روی صحنه رفت.

در خلاصه تاریخچه این اثر آمده است: «عملیات کربلای چهار در میانه جنگ ایران و عراق در 12 دی ماه 1365 در منطقه اروند با هدف تصرف بصره انجام شد. این عملیات تا صبح روز پنجم ادامه داشت. دویست و هشتادمین شب سال حکایت 12 ساعت این عملیات است.

بازیگران این نمایش رودابه کاشانی (طراح صحنه)، گلنوش طاهری، نوگل طاهری، بیتا بهارلو و نگین طاهری (طراحی و ساخت عروسک و صحنه)، سینا رشیدی (طراح نور)، سینا رشیدی و صدرا زمانی (فیلمبردار)، ویدا هستند. ستارایی (تغییر عکس)، احسان خضرلو (آهنگساز)، پارسا آرا (طراح صدا)، گلنوش طاهری، بیتا بهارلو، نوگل طاهری و رودابه کاشانی (بازیگران)، محمد بابایی دوگاه (صدای متن)، الهام ایروانی (دستیار کارگردان)، نگین طاهری (هیئت داستان)، پوریا نوری (عکاس)، مرضیه سرمشقی و رفعت هاشمی سیسخت (طراح پوستر و بروشور)، نگار امیری (مدیر روابط عمومی و تبلیغات مجازی)، سارا برفی (خیاط)، علی اعلمی (دکوراتور)، ابوالفضل غلامحسینی (پشتیبانی)، آژانس تئاتر هنری نوروز و رها رجبی (امور بین الملل).

علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیت این نمایش که از 28 بهمن لغایت 4 اسفندماه ساعت 19 در تالار سایه های مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می رود، به سایت تیوال مراجعه کنند.

نمایش فیلم «در انتظار گودو» در خانه سینماتک هنرمندان ایران

در انتظار گودو به نویسندگی ساموئل بکت و کارگردانی مایکل لیندزی هاگ در خانه سینماتک هنرمندان ایران اکران و نقد و بررسی می شود.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، چهارمین برنامه از سلسله اکران های سینماهای پیشرو با همکاری انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه هنرمندان ایران و خانه سینماتک ایران از هنرمندان به اکران سینمای «در انتظار گودو» با زیرنویس فارسی اختصاص دارد.

نمایشنامه «در انتظار گودو» نوشته ساموئل بکت به کارگردانی مایکل لیندزی هاگ در سال 1380 با مدت زمان 110 دقیقه ارائه شد و سالن فیلم آن چهارشنبه 25 باخمن 1402 از ساعت 17:00 در تالار استاد فریدون ناصری به نمایش درمی آید. کسانی که آرزو می کنند پس از اکران این سینما، نشست تحلیل و نقد و بررسی با حضور عباس غفاری (مجری)، دکتر رامتین شهبازی (استاد دانشگاه و منتقد تئاتر) برگزار می شود.

بری مک گاورن، جانی مورفی، آلن استنفورد، استیون برنان و سام مک گاورن بازیگرانی هستند که در این نمایش بازی می کنند.

نسخه ویژه نابینایان «درخت زندگی» منتشر شد.

کیوان کاتیریان کتاب «درخت زندگی برای نابینایان» اثر ترنس مالیک را توضیح داد.

به گزارش روابط عمومی سووینا، این گروه در جدیدترین فعالیت خود نسخه ویژه نابینایان فیلم کلاسیک «درخت زندگی» به کارگردانی ترنس مالیک را پنجشنبه 28 بهمن ماه منتشر می کند. رصد متن و ضبط این برنامه توسط امیر سلیمانی و گویندگی این فیلم توسط شیدا محمد طاهر انجام شده است.

این برنامه در استودیو شهرسعاده پارسیان ضبط شد و مسعود زرگران صداگذاری آن را تدوین و میکس کرد.

نسخه ویژه فیلم «درخت زندگی» برای نابینایان روز پنجشنبه ساعت 19:00 بر روی سایت سوینا منتشر می شود.

اکران سه مستند خارجی در مرکز ترویج

مستندهای «در گوشه»، «داستان سباستین بلین: بازگشت» و «مادر همه دروغ ها» از 2 بهمن ماه دوشنبه در مرکز حقیقت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی اکران می شود. .

مستندهای «در گوشه» ساخته جفری گیلمارد کارگردان، «داستان سباستین بلین: بازگشت» ساخته ژیل سایمون، وینسنت استیونز و تیم وروورت و «مادر همه دروغ‌ها» ساخته اسما المدیر کارگردان دوشنبه 23 به نمایش در می‌آیند. بهمن ماه از ساعت 16:00 در تالار حقیقت.

ورود و استفاده از این برنامه برای علاقه مندان آزاد است.

اکران مستندهای ایرانی و خارجی روزهای یکشنبه و دوشنبه هر هفته در مرکز ترویج ادامه دارد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)