اجلاس استانی اندیشه های قضایی مقام معظم رهبری در سمنان برگزار شد

0
(0)

محمدجعفر عبداللهی رئیس قاضی استان سمنان امروز سوم آذرماه در این جلسه که با حضور معاونین رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان، مراجع قضایی دادگاه های تجدیدنظر، دادگاه های عمومی و انقلاب برگزار شد. شعبه های دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سمنان، نویسندگان، قضات، وکلا و کارشناسان حوزه حقوقی به منظور گرامیداشت یاد و خاطره گلزار شهدای کرمان و سردار دلا برگزار شد.

وی با بیان اینکه عدالت حلقه مفقوده زندگی بشر است، تصریح کرد: برای پرهیز از تبعیض و نابرابری باید بارزترین ابعاد عدالت که اجرای عدالت و حکمیت بین مردم است به خوبی اجرا شود.

عبداللهی با بررسی بخشی از نامه پنجاه و سوم امیرالمومنین علی (ع) به مسئولان و سران حکومت، گفت: بنا به توصیه حکیمانه مولی المحدین حضرت علی (ع) می‌توانیم نور در راه در سه بخش، اول; بخش اعظم اجرای عدالت قضایی در سیستم دادگاه به عهده قضات است. به عبارت دیگر قوه قضائیه مجری عدالت قضایی است و معظم له جایگاه رفیع و برتر قضات را تشخیص داده و احترام به آنان را لازم می دانند زیرا ایشان مجریان عدالت در جامعه قضات هستند.

وی از «شفافیت آرای صادره قضایی» به عنوان دومین اصل نهفته در آموزه‌های نهفته عدالت علوی یاد کرد و افزود: سؤال دوم; شفافیت تصمیمات صادره دادگاه یعنی تصمیم مخفی نیست که بیم نظر قانونی بعد از صدور آن وجود دارد; بلکه با پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته در سیستم قضایی، با حفظ ناشناس ماندن افراد در سامانه، نظرات قضایی در اختیار علاقه‌مندان به امور حقوقی قرار گرفته و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان سرعت در رسیدگی را سومین وظیفه مراجع قضایی دانست و تاکید کرد: بدیهی است مراجعین دستگاه قضایی حق دارند از مدیران پرونده مطالبه مستند و مستدل داشته باشند. ، بررسی کیفی و به موقع.

وی تصریح کرد: موارد و مشکلات مختلفی وجود دارد که مانع اجرای به موقع عدالت می شود و باید با رفع تشریفات غیر ضروری، تصمیمات دادگاه در بهترین زمان ممکن و بدون تاخیر اجرا شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به درخواست مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ جایگاه قوه قضائیه افزود: اجرای صحیح عدالت در جهت خیر را می توان در اندیشه بزرگ رهبر معظم انقلاب اسلامی مشاهده کرد. آنها شأن و منزلت حکم را والایی می دانند و به مقامات قضایی توصیه می کنند با واگذاری سریع حق به دارندگان آن آثار آن را حفظ و ارتقا دهند.

عبداللهی در خاتمه تصریح کرد: درایت و هوشمندی اندیشه های قضایی مقام معظم رهبری، انگیزه ای برای قوه قضائیه است تا با اجرای مرزهای عدالت، مردم گرایی و عدالت خواهی را در جامعه گسترش دهد. در واقع قضات جزء اموال جامعه هستند و باید زمینه حفظ و بقای حکومت عادل را فراهم کنند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)