ابراز امیدواری به ثبت هفته موسیقی در تقویم رسمی

0
(0)

عصر روز پنجشنبه 5 بهمن ماه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره شب های موسیقی هقمتانه در شهرستان همدان، علی عباس ستشگر از پیشنهاد اداره کل ارشاد استان همدان برای ترویج شب های موسیقی هقمتانه و گسترش آن استقبال کرد. سراسر کشور و یادآور شد: همراهی هنرمندان و عموم مردم استان همدان و ظهور زیبایی ها در شب های موسیقی هژمونیک نشان از درهم تنیدگی فرهنگ و اصالت ایرانی داشت.

مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی استان همدان نیز گفت: هنر موسیقی تلفیقی از علم، اندیشه و فطرت خدادادی است که در درجه اول حنجره انسان و در درجه دوم انواع سازهای دست ساز بشر را شامل می شود. .

مسعود از اجرای تمامی گروه های موسیقی سنتی و محلی استان و برگزاری کلاس های آموزشی با حضور اساتید کشوری که حاصل تلاش چندین ماهه انجمن موسیقی است به ویژه قدردانی کرد و گفت: امیدواریم این اتفاق مهم و با اهمیت باشد. هر ساله در استان آرتمان پرور اتفاق می افتد.

هادی فیض منش معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز اظهار داشت: حضور مردم فرهنگ دوست استان در شب های موسیقایی هگمتانه مملو از شور و نشاط بود و امیدواریم حضور داشته باشند. برای تبلیغ این رویداد فرخنده به ما بپیوندید.

رئیس انجمن موسیقی استان همدان نیز گزارشی از فعالیت های این انجمن ارائه کرد و گفت: در مدت خدمت 300 برنامه شامل کنسرت، سمینار و کلاس های موسیقی برای جامعه موسیقی برگزار کردیم.

علی آقامحمدی به فعالیت انجمن موسیقی در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و یادآور شد: در ایام کرونا جشنواره های آنلاینی نیز برگزار کردیم که جشنواره آوای سلامت یکی از آن ها بود.

وی درباره شب های موسیقی جزمی گفت: پس از اعلام فراخوان، 53 گروه از استان همدان شامل 25 گروه موسیقی ایرانی و 28 گروه موسیقی عشاقی اعلام آمادگی کردند و در نهایت 19 گروه شروع به اجرای برنامه کردند.

به گزارش ایسنا، در پایان این برنامه دو گروه موسیقی آوای فاخته و آیاان به اجرای برنامه پرداختند.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)