آخرین وضعیت بازار شیرخشک نوزاد/آیا قیمت ها تغییر کرده است؟

0
(0)



رئیس انجمن شیرخشک نوزادان گفت: سازمان غذا و دارو قیمت شیرخشک نوزاد را از آبان ماه تغییر داد.

هانی طبرزاده در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سازمان غذا و دارو در آبان ماه قیمت شیرخشک را تغییر داد، اظهار کرد: این سازمان ارز را از 28 هزار و 500 تومان به 4 هزار و 200 تومان تغییر داد و هزینه های تولید کارخانه های شیرخشک 7 برابر، تغییر کرد. قیمت ها .

وی ادامه داد: قیمت هر جعبه شیرخشک حدود 70 هزار تومان بود که به 135 تا 140 هزار تومان رسید. البته نظر تولیدکنندگان در این تغییر قیمت دنبال نشد و فکر می کنیم باید بیشتر از این باشد.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان شیر نوزاد گفت: وقتی قیمت تمام شده 7 برابر می شود باید 2.5 تا 2.8 برابر برای مصرف کننده افزایش یابد اما در حال حاضر اینطور نیست.

وی گفت: براساس ساز و کار سازمان غذا و دارو، سهمیه هر نوزاد 24 جعبه در ماه است که 12 جعبه آن با قیمت 70 هزار تومان و 12 جعبه مابقی به قیمت آزاد به فروش می رسد.

زاده زاده افزود: البته این روش فروش برای داروخانه ها نیز مشکلاتی ایجاد کرد، زیرا برای 12 جعبه شیرخشک که با قیمت قبلی محاسبه شده بود، داروخانه باید قیمت جدید را پرداخت کند و مابه التفاوت را از بیمه دریافت کند. و دقیقا مشخص نیست که این پرداخت چه زمانی انجام می شود

وی همچنین گفت: زمانی که تغییر قیمت شیرخشک داریم، دولت باید آن را در بودجه ببیند و بودجه ای برای آن اختصاص دهد تا فشاری به مصرف کننده، تولیدکننده و توزیع کننده وارد نشود.

وی افزود: آمار تولید شیر داخلی در ماه حداکثر 7 میلیون و کل واردات کمتر از یک میلیون در ماه است. واردات مشکل بازار داخلی را حل نکرده و بازار داخلی از تولیدات داخلی تامین می شود.

به گفته وی ظرفیت تولید داخل 7.5 میلیون قطعه در ماه است که بیش از نیاز داخلی است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)