کمیسیون بهداشت آخرین وضعیت فروش آنلاین داروها را بررسی می کند

0
(0)



آخرین وضعیت فروش اینترنتی دارو در کشور در جلسه هفته آینده کمیسیون دارو و مواد غذایی زیرمجموعه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی می شود.

به گزارش ایسنا، کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی در نظر داشت برای روز سه شنبه 24 بهمن 1402 آخرین وضعیت فروش اینترنتی دارو در کشور را در کمیته دارو و غذای این کمیسیون بررسی کند.

پیش از این برخی از نمایندگان در تذکرات خود در صحن علنی مجلس تاکید کرده بودند که باید بر فروش دارو در اینترنت و همچنین فعالیت شرکت های توزیع کننده دارو نظارت بیشتری شود.

سازمان غذا و دارو نیز اعلام کرد که این سازمان مخالف فروش دارو از طریق اینترنت است و به هیچ وجه اجازه نخواهد داد این مشکل سلامت مردم را به خطر بیندازد.

سید حیدر محمدی رئیس این سازمان گفت: ما مخالفتی با تسهیل دسترسی به دارو و تحویل دارو به منازل بیماران نداریم و البته این امر توسط دو سازمان بیمه گر برای خانواده شهدا و جانبازان بالای 50 درصد نیز اجرا شده است. به عنوان بیماران ام اس طبق قولی که به کمیسیون اصل 90 داده شده، آیین نامه عرضه آنلاین دارو در مدت یک ماه تدوین شده و به زودی با همفکری ذی نفعان و داروخانه ها ابلاغ خواهد شد. هسته اجرایی اصلی این طرح داروخانه ها هستند و بسترهای اینترنتی عامل حمل دارو خواهند بود و قطعا فقط در این زمینه از آنها کمک خواهیم گرفت و بسترهای متخلف نقشی در این زمینه ندارند. با اجرای این طرح، داوطلبان می توانند درخواست خود را از طریق نسخه الکترونیکی و سامانه مربوطه ارسال کنند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)