مشکلات بانکی ایرانیان در چین حل شده است

0
(0)

مشکلات بانکی ایرانیان در چین حل شده است

رییس اتاق ایران:

مشکلات بانکی ایرانیان در چین حل شده است

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، «غلامحسین شافعی»، رییس اتاق ایران، در سومین همایش فرصت‌های بازرگانی و سرمایه‌گذاری ایران و چین، با اشاره به موضوع بسته شدن حساب‌های اشخاص حقیقی و حقوقی در چین، گفت: روز گذشته خبری مبنی بر حل شدن این موضوع شنیدم که اگر چنین اتفاقی افتاده باشد از طرف چینی تشکر می‌کنیم.

وی تاکید کرد: چین به عنوان کشور دوست توانست در شرایط محدودیت، روابط اقتصادی خوبی را برای ایران فراهم کند و ایران همواره کشور چین را به عنوان یک همکار بلندمدت مدنظر خواهد داشت.

وی درباره پایون تجاری ایران در شانگهای اظهار کرد: پاویون تجاری ایران به زودی در منطقه شانگهای برگزار می‌شود و محصولات ایرانی با برند ایرانی در این پاویون به سه روش فروش خرد، فروش عمده و فروش الکترونیکی عرضه می‌شود.

رییس اتاق ایران، صنعت توریسم، سرمایه‌گذاری مشترک در پروژه‌های انرژی، مخابرات و … را زمینه‌های همکاری ایران و چین برشمرد و گفت: شرکت‌های فعال چینی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های ایرانی می‌توانند به تولید محصولات با یک نشان معتبر اقدام و در صورت صادرات ۲۰ درصد از محصولات تولیدی را به معافیت مالیاتی خود اضافه کنند.

شافعی ادامه داد: ایران بزرگ‌ترین بازار کالاهای واسطه‌ای در خاورمیانه است و به بازار ۴۵۰ میلیون نفری کشورهای منطقه دسترسی داشته و از موقعیتی مناسب برخوردار است‌.

وی افزود: با همت و تلاش کشور چین جاده ابریشم در حال احیا است و تاکنون اتاق‌های بازرگانی ۶۷ کشور دنیا از جمله ایران به اتاق بازرگانی ابریشم پیوسته‌اند.

شافعی ادامه داد: ایران و هند در آینده چین می‌توانند برای نقش آفرینی و تمرکز اقتصاد دنیا در جاده ابریشم اقدامات جدیدی را آغاز کنند و امیدواریم که روابط اقتصادی و سیاسی که بین ایران و چین وجود دارد در پیشبرد طرح جاده ابریشم اثر گذار باشد.

شافعی با اشاره به همکاری های مشترک در موضوع غذای حلال، افزود: حجم مبادلات در حوزه غذای حلال بیش از هزار میلیارد دلار است که ایران و چین می‌توانند در این زمینه همکاری‌های خوبی داشته باشند.

رییس اتاق ایران تاکید کرد: چین باید بیش از پیش موضوع سرمایه‌گذاری در ایران را هدف قرار دهد و با انتقال سرمایه و فناوری به ایران موجب شکل‌گیری یک رابطه اقتصادی و سیاسی پایدار شود.

لینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)