15 مرکز جامع اهدای خون در کشور راه اندازی می‌شود

0
(0)

15 مرکز جامع اهدای خون در کشور راه اندازی می‌شودخبرگزاری فارس: 15 مرکز جامع اهدای خون در کشور راه اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از راه‌اندازی 15 مرکز جامع اهدای خون در کشور گفت: خصوصی سازی در شبکه توزیع خون برای بیمارستان‌ها از برنامه‌های سازمان انتقال خون است.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی اکبر پورفتح اله در نشستی مشترک با وزیر بهداشت در مورد پیوند سلول‌های بنیادی اظهارداشت: تعداد موارد پیوند غیر خویشاوند سلول‌های بنیادی در ایران بسیار پایین است و افزایش آن به ایجاد زیرساخت‌های جدید و بودجه بیشتر وابسته است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران افزود: انتقال خون‌ها در جهان به سوی ارائه خدمات پیوند حرکت می‌کنند که برای نیل به این هدف باید برخی موانع و ناهماهنگی‌ها در کشور رفع شود.

وی با اشاره به اینکه 15 مرکز جامع اهدا در کشور راه اندازی خواهد شد، گفت: به دلیل مشکلات و پراکندگی در شبکه توزیع خون، خصوصی سازی در شبکه توزیع خون برای بیمارستان‌های کشور از برنامه‌های آینده سازمان انتقال خون است.

پورفتح اله اضافه کرد: دستورالعمل‌های برای مدیریت خون بیمار در انتقال خون با مشارکت مراکز دانشگاهی، و نیازهای آموزشی منابع انسانی انتقال خون و اولویت‌های پژوهشی در جهت اهداف سازمان در موسسه طب انتقال خون تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه تربیت مربی به منظور ارتقا آموزش به پرسنل سازمان یا نیروهای داوطلب در حال انجام است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران عنوان کرد: تمام اهدا کنندگان خون علیه هپاتیت B واکسینه خواهند شد تا ریسک انتقال این ویروس صفر باشد.بهبود استانداردهای انتقال خون از مهمترین اولویت ها در دولت دوازدهم خواهد بود.

پورفتح اله گفت: در زلزله کرمانشاه تهدید را به فرصت تبدیل کردیم و از شور مردم برای کمک به هم‌نوع برای افزایش میزان اهداکنندگان مستمر استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه انتقال خون در آینده باید از روش سنتی تهیه خون کامل به وظایف جدید روی آوردف افزود: برنامه اهدا مستقیم پلاسما و رسیدن به یک میلیون لیتر پلاسما برای تهیه دارو از برنامه های آینده سازمان انتقال خون ایران است.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)