۸۳ هزار میلیارد تومان گندم از کشاورزان خریداری کردیم

0
(0)



سید جواد ساداتی‌نژاد، عصر امروز(دوشنبه، ۲۸ آذر) در دیدار با بهره‌برداران و تشکل‌های بخش کشاورزی شهرستان اردستان اظهار کرد: اردستان از گذشته تاکنون از نقاط مهم حوزه علمی سیاسی کشور محسوب می‌شده و زمانی جمعیت این شهرستان بیش از ۱۵۰ هزار نفر بوده ولی به دلایل اقلیمی و موضوعات دیگر جمعیت بسیاری از این منطقه مهاجرت کرده است.

وی با بیان اینکه با وجود تغییرات اقلیمی که در اردستان به وجود آمده اما این شهرستان همچنان به عنوان قطب صنعت طیور استان اصفهان است، افزود: مسئولان رده‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی باید تلاش کنند تا صنعت طیور در این شهرستان ادامه پیدا کند.

به گزارش ایسنا، وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم برای صدور مجوز هیچ محدودیتی ندارد و هر گونه حمایتی نیاز باشد باید از تولید کننده بخش‌های مختلف انجام شود. بانک کشاورزی موظف است یک خط اعتباری جداگانه ویژه سرمایه‌گذاران شهرستان اردستان برای اعطای تسهیلات لازم ایجاد کند تا مشکلات این افراد هر چه زودتر برطرف شود.

ساداتی نژاد با اشاره به ظرفیت خوب صنعت طیور این شهرستان، بیان کرد: اگر جمعیتی باقیمانده‌ای که در این شهرستان وجود دارد با ایجاد اشتغال صیانت نشود همین مقدار کم نیز مهاجرت خواهند کرد، پس در حد توان باید به بخش کشاورزی و دامپروری این منطقه کمک شود.

وی گفت: با تلاش و جسارت‌هایی که دولت سیزدهم انجام داد یک اصلاح بزرگ اقتصادی در کشور انجام شد و یارانه‌ها مردم سازی شد. بخش دام و طیور به دلیل مردمی سازی یارانه‌ها با مسائلی همراه شد، اما مرغداران و دامداران پای سفره مردم ایستادند و سخت‌ترین شرایط را تحمل کردند تا از این وضعیت عبور کنیم.

بسته حمایتی رئیس جمهور برای دامداران

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: هفته گذشته بسته حمایتی را رئیس جمهور برای دامداران در نظر گرفتند که ۱۰ هزار میلیارد تومان برای گوسفنداران عشایری و دامپروری اختصاص پیدا کرد تا بتواتنیم نهاده‌ها را به صورت یارانه‌ای به دامداران اختصاص دهیم تا از این وضعیت عبور کنیم.

ساداتی‌نژاد با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی باید در کشور اقتصادی شود، گفت: در بانک کشاورزی نباید سدی مانع پرداخت تسهیلات به بهره‌برداران بخش کشاورزی باشد و در قالب دامدار کارت باید تامین مالی دامداران به سهولت انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری بیش از ۸۳ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم از کشاورزان هزینه کرد که این رقم بیش از مجموع پولی است که در ۸ سال گذشته برای خرید گندم از کشاورزان هزینه شده بود.

انتهای پیام  



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)