گرانی مواد اولیه و نبود بیمه؛ از مشکلات هنرمندان صنایع‌دستی ملایر

0
(0)

ابراهیم جلیلی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: 12 هزار و 300 هنرمند در بیش از 20 حوزه در این شهرستان به طور مستقیم در زمینه صنایع دستی فعالیت می کنند که از جمله این صنایع دستی می توان به رشته مبل منبت اشاره کرد.

وی افزود: از این تعداد حدود 10 هزار و 350 نفر به صورت مستقیم و 30 هزار نفر به صورت غیرمستقیم در زمینه منبت کار می کنند تا شهر ملی منبت ایران را به خود اختصاص دهند.

وی ادامه داد: احراز شرایط و ثبت نام به عنوان شهر ملی صنایع دستی پیش نیاز کاندید شدن عنوان شهر یا روستای بین المللی صنایع دستی است که پس از طی مراحل ارسال مدارک و درخواست به شورای جهانی صنایع دستی و بازدید بعدی در روز دوم پریز 2018 ارزیابی و تایید نهایی توسط ارزیابان بین المللی و شورای جهانی صنایع دستی انجام شد. سرانجام در 9 ژانویه 2019، با تصویب شورای جهانی صنایع دستی، مبلمان حک شده Malair در فهرست شهرهای صنایع دستی جهان قرار گرفت.

جلیلی تصریح کرد: به گفته مدیران ارشد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ملایر موفق ترین شهر تجربه جهانی در کشور است و در چندین شهر دنیا در سطح بین المللی و ملی شاهد این حرکت مستمر و مجدانه هستیم که می تواند در ملایر دیده می شود.

وی از اقدامات مهم شهر جهانی منبت، مشارکت فعالان بخش خصوصی در نمایشگاه بین المللی تهران در سال گذشته و سایر نمایشگاه ها، افتتاح چندین فروشگاه و پرداخت تسهیلات، توسعه شهر صنعتی مبل منبت اشاره کرد. ، رشد تولید و ایجاد در محل کار و غیره. وی خاطرنشان کرد: گرانی مواد اولیه و عدم حمایت بیمه ای از همه هنرمندان از جمله مشکلات موجود است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر نیز ایران را از نظر تنوع صنایع دستی جزو اولین کشورهای جهان دانست و اظهار داشت: 11 شهر و سه روستای ایران به عنوان شهرهای جهانی انتخاب شده اند. و روستاها در شورای جهانی صنایع دستی. این دو شهر که شهر جهانی سرامیک و شهر جهانی مبل منبت در استان همدان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی این شهرها و روستاها در سراسر جهان شهرت و شهرت دارد، گفت: در سال های اخیر مسئولان و فعالان صنایع دستی در ایران تلاش کرده اند تا شهرهای مختلف ایران را که صنایع دستی خاص و شناخته شده ای دارند معرفی کنند. فهرست جهانی شهرهای صنایع دستی را ذخیره کنید.

جلیلی تصریح کرد: ثبت جهانی شهرها فرصت بسیار خوبی را برای ساکنان محلی این مناطق فراهم می کند تا تمایل و اشتیاق بیشتری برای یادگیری و توسعه صنایع دستی خود نشان دهند و یکی از عوامل رشد گردشگری است.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)