کشف مقبره‌ای با دیوارنگاره‌های رنگین در مصر

0
(0)

به گزارش ایسنا، باستان شناسان بار دیگر با حفاری در وسط اهرام باستانی «دهشور» به کشف مهمی دست یافتند و بقایای «مستابه» به همراه نقاشی های دیواری خیره کننده را پیدا کردند.

“منشاء باستان” می نویسد که کاوش های گروهی از باستان شناسان آلمانی و مصری منجر به کشف “مستبا” و نقاشی های دیواری متعلق به دوره “پادشاهی قدیم” شد که اطلاعات دقیقی در مورد زندگی روزمره و اعمال معنوی مصریان باستان ارائه می دهد. تمدن

“دهشور” محوطه ای باستانی پر از سازه های هرمی است که در شمال مصر و درست در جنوب “سقاره” در امتداد ساحل غربی رود نیل واقع شده است. دشور که بخشی از منطقه ممفیس است، مانند سایر مکان‌های باستانی مانند بوسیر، ابورواش و اهرام جیزه، در سال 1979 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی معرفی شد.

منطقه «دهشور» به دلیل وجود دو هرم به جای مانده از سلسله چهارم مصر باستان که توسط فرعون «سنفرو» (2551-2575 قبل از میلاد) ساخته شده است، بیشتر به این مکان معروف است. معروف ترین هرم در این منطقه “هرم منحنی” است که به دلیل شیب خاصی که دارد مورد توجه قرار گرفته است.

بر اساس بیانیه وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر، سازه ای که اخیراً در این مکان کشف شده بخشی از گورستان وسیع مردم دهشور در زمان «پادشاهی قدیم» بوده است و شواهد اولیه آن برای اولین بار در سال 2002 با مشارکت این منطقه کشف شد. دانشگاه برلین افتتاح شد.

به گفته باستان شناسان، نقاشی های منحصر به فرد و دقیق یافت شده در این “مستابه” فعالیت های روزمره مانند برداشت غلات، قایقرانی در رود نیل، صحنه های بازار و هدایای آیینی مذهبی را به تصویر می کشد.

مستابه نوعی مقبره باستانی است که در مصر باستان با شکل مستطیل، دیوارهای شیب دار و سقفی مسطح ساخته شده و معمولاً از آجر یا گل ساخته شده است.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)