اعتماد بین مردم و کارکنان؛ اولین قدم در ارتقاء

0
(0)

محمدباقر قالیباف عصر امروز ۱۴ فروردین ماه در مراسم سالروز شهادت آقا سیدجلال الدین اشرف برادر امام رضا (ع) که در بارگاه ملکوتی این امامزاده جلیل القدر در شهرستان آستانه اشرفیه یکی از برکات و سرمایه های بزرگ فرهنگی- اجتماعی ملت ایران این مجالس و محافل را شناخت و گفت: امروز به عنوان مسلمان به تربیت مکتب قرآن و اهل بیت(ع) افتخار می کنیم. آل بیت (ع).

وی با بیان اینکه شبکه خانواده و یاران ائمه عطار(ع) همواره مایه خیر و برکت، موفقیت و افتخار ایران اسلامی بوده اند، افزود: ارتباط معنوی و تربیتی با مکتب اهل بیت(ع) است. سرمایه فرهنگی و اجتماعی ملت ایران است.

رئیس شورای اسلامی زیارت امامزادگان را سنت حسنه دانست و تصریح کرد: باید از فرصت های آموزشی مکتب اهل بیت(ع) بهره ببریم.

قالیباف با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی خود گفت: به فرموده رهبر انقلاب، وحدت، همدلی و انسجام اجتماعی از مهمترین سرمایه های ملت ایران است و اجتماع شهدا این وحدت و همدلی را تقویت می کند. .

وی شهدا را راه قرآن و مکتب اهل بیت دانست و یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت محور انسجام اجتماعی در عرصه های مادی و معنوی کشورمان است.

رئیس مجلس اعتماد مردم به مردم و اعتماد مردم به مسئولان و اعتماد مسئولان به مردم را یکی دیگر از سرمایه های اجتماعی مهم و موثر دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) نشات گرفته از مکتب اسلام است. ، قرآن و اهل بیت. در واقع ما شاهد ثمره مجاهدت های خاندان اهل بیت در طول تاریخ اسلام و راه تشیع در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.

وی با اشاره به زندگی و مجاهدت های آقای سید جلال الدین اشرف(ع) در راه اسلام و تشیع ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی امانت الهی است و باید قدردان این نعمت باشیم. مردم ایران اسلام را پناهگاه و موتور محرک زندگی خود برگزیدند و با خدا و قرآن و اهل بیت عهد و پیمان بستند که در راه آنان ثابت قدم باشند.

کلیباف با بیان اینکه امام راحل در ابتدای مبارزه با ظلم، ظلم و استکبار از آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمنان اصلی امت اسلامی و بشریت نام بردند، گفت: امروز شاهد جنایات رژیم ننگین صهیونیستی در غزه با بیش از 32 نفر هستیم. هزار ما شهیدیم

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به ایمان مردم ایران به دین افزود: مردمی که معتقد بودند دین زندگی مادی و معنوی آنها را تامین می کند در کنار امام ایستادند و امام نیز به مردم ایمان داشتند زیرا می دانستند که اگر مردم بر سر راه باشند. مرحله، ما بر همه مشکلات غلبه خواهیم کرد.

وی معنویت، عقلانیت و عدالت را از اصول مکتب و رهبری امام دانست و تاکید کرد: امام در دوران مقدس حراست مردم را به میدان هدایت کرد و از این رو با دست خالی به پیروزی رسید. در واقع در دوران دفاع مقدس شاهد معجزه حضور همه اقشار مردم اعم از کارگر، متخصص، دانشجو و… بودیم.

قالیباف با اشاره به شعار سال جدید «جهش تولیدی با مشارکت مردم» تصریح کرد: گره گشایی در همه زمینه ها در گرو ارتقاء است.

وی معنویت، عقلانیت و عدالت را اساس حرکت انقلاب می داند و می افزاید: ما به معنویتی که عقلانیت را شکوفا نکند و به برقراری عدالت منجر نشود، اعتقاد نداریم. در مکتب ائمه و پیشوایان آموختیم که معنویت باید به عقلانیت و عدالت کمک کند.

رئیس مجلس با بیان اینکه انقلاب اسلامی سرنوشت مردم را در دستان خود قرار داده است، گفت: کارآمدی دین در اداره جامعه، ایمان، شناسنامه و مکتب ماست و ناچاریم به این اهمیت پی ببریم.

وی با اشاره به تمرکز دشمن در دو عرصه فرهنگ و اقتصاد با ابزار جنگ روانی و جنگ ترکیبی، گفت: در اقتصاد و فرهنگ نیز باید مردم را بسازیم و از این رو به شجاعت، خلاقیت نیاز داریم. و برنامه ریزی صحیح.» اولین قدم در ارتقاء اعتماد بین مردم و مسئولان است و مسئولان باید پیشگام باشند.

قالیباف تجربه ایجاد پلیس 110 را یکی از مصادیق ارتقاء در حوزه تامین اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: دولت با وجود اینکه 80 درصد اقتصاد ما دولتی و غیره است، باید از مسئولیت پذیری در امور اقتصادی خودداری کند. یک اقتصاد می تواند فاسد شود. البته اقتصاد مردم با اقتصاد خصوصی و تعاونی متفاوت است.

وی در پایان از ابلاغ قانون برنامه ریزی هفتم تا یک ماه آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: بسترهای مردمی سازی و حلقه های میانی و بسترسازی برای نقش آفرینی جوانان خلاق و مبتکر در کشور را فراهم کرده ایم. در حوزه دانش بنیان، قانون جهش در تولید دانش بنیان را تصویب و ابلاغ کردیم و امروز شاهد تحولاتی در این بخش هستیم.

رئیس مجلس کارکنان کشور را مخاطبین رهبر معظم انقلاب در شعار سال جدید دانست و تصریح کرد: مجلس خانه ملت است و ما نماینده مردم هستیم بنابراین ، در مجلس دوازدهم بستر لازم را برای مشارکت مردم در حوزه فرهنگی و اقتصادی با محور هواپیمای هفتم فراهم خواهیم کرد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)