چرا ممیزی سریال‌های نمایش خانگی باید از تلویزیون کمتر باشد؟

0
(0)

محمدی که به تازگی مجوز پخش سریال خانگی «بهمتا» (فصل دوم مانکن) را دریافت کرده است، در گفت وگو با ایسنا، درباره مراحل صدور مجوز ساخت و انتشار این سریال گفت: : تاکنون در دو جلسه شورای صدور مجوز حضور داشته ام و چندین بار شرکت کرده ام. نکته مهمی که در این جلسات به چشم می خورد، تبادل افکار و نظرات و تعامل خوب اعضای هیأت صدور پروانه ساخت و انتشارات ساترا با تهیه کنندگان، کارگردانان و نویسندگان است.

وی بیان کرد: با توجه به تجربه ای که در صنعت سینما و سینما دارم، بدون هیچ تملق و لطفی باید بگویم که این دو جلسه ای که در ساترا شرکت کردم از بهترین جلساتی بود که تا به حال شرکت کردم چرا که بحث های بسیار خوبی در این جلسات مطرح شد. مخصوصا موضوع و موضوع طرح ها و سریال های تولید شده برای نمایش در شبکه نمایش خانگی که به نظر من چیز بسیار جذابی است. در حالی که در برخی دیگر از جلسات سناریو کاملا مردود یا مشروط اعلام می شود بدون اینکه حتی یکی از اعضای شورا را ببینیم یا با آنها در مورد طرح تعامل و گفت وگو داشته باشیم یا حتی دلیل رد یا مشروط بودن طرح را بدانیم.

تفاوت شبکه نمایش خانگی و ممیزی تلویزیون کاملاً طبیعی است

تهیه کننده سریال «مانکن» همچنین تاکید کرد: هیئت پروانه ساخت و تولید ساترا به عوامل سریال این امکان را می دهد که با اعضا درباره مسائل و مشکلات موجود در پلان یا کار گفت و گوی سازنده و تبادل نظر داشته باشند و همچنین به آنها فرصت دهند. برای رفع مشکلات

محمدی با بیان اینکه نکته مهم دیگر اعضای هیئت مدیره صدور مجوز تولید و انتشارات ساترا است، گفت: اعضای هیئت مدیره از برجسته ترین افراد در عرصه فرهنگ و هنر کشور هستند و هر کدام نزدیک به نیم قرن قدمت دارند. تجربه در این زمینه حاصل همه این تجربیات، جلسات سازنده ای است که با تعامل و گفتگو پیش می رود.

تهیه کننده «خانه به دوش»، «متهم فرار کرد»، «ترش و شیرین»، «بزنگاه» و «دردسرهای آمازین» در ادامه پاسخ می دهد که آیا ممیزی در تلویزیون و نمایش خانگی متفاوت است یا خیر؟ گفت: قاعدتاً متفاوت است و این تفاوت کاملاً طبیعی است. برای تعیین ممیزی ابتدا باید مشخص شود که اثر در کدام کانال منتشر می شود، بر این اساس قطعا ممیزی یک اثر تلویزیونی با اثر شبکه تلویزیونی خانگی متفاوت خواهد بود.

تفاوت سیگار کشیدن در تلویزیون و سینما

محمدی با بیان اینکه ارزیابی آثار در تلویزیون با آثار منتشر شده در سینما متفاوت است، تصریح کرد: مدت زمان کار در سینما 90 دقیقه است اما در تلویزیون طولانی تر و طولانی تر است. بنابراین طبیعی است که در سینما کنترل کمتری نسبت به تلویزیون وجود دارد. بر این اساس رتبه بندی در شبکه نمایش خانگی نیز کمتر از تلویزیون است.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که در برخی از برنامه های تلویزیونی یا فیلم های سینمایی شاهد سیگار کشیدن شخصیتی هستیم اما چنین صحنه ای در تلویزیون دیده نمی شود. البته نه من و نه سایر همکاران طرفدار نمایش سیگار در شبکه نمایش خانگی یا سینما نیستیم، منظورم با این مثال نشان دادن حساسیت ممیزی تلویزیون به سینما و شبکه سینمای خانگی است.

این تهیه کننده سپس با اشاره به یکی دیگر از شاخص های موثر در تعیین میزان ممیزی توضیح داد: ممیزی نیز به دلیل تعداد مخاطب متفاوت است. اگر مخاطبان شبکه سینما یا تلویزیون خانگی یک میلیون نفر باشد، مخاطب تلویزیون محبوب است. وقتی یک خانواده پنج نفره، از کودکان نوپا گرفته تا نوجوانان و میانسالان، با هم به تماشای تلویزیون می نشینند، با زمانی که یکی از اعضای خانواده سالخورده یک برنامه شبکه خانگی را تماشا می کند که محدودیت سنی دارد، بسیار متفاوت است. در نتیجه این دیدگاه باید ممیزی تلویزیون را از شبکه نمایش بومی و سینما متمایز کرد.

محمدی با تاکید بر اینکه نمی توان نقد کرد که چرا ممیزی سترا از اجرای نمایش خانگی ضعیفتر از ممیزی تلویزیون بوده است، اظهار داشت: این ایراد کاملا اشتباه است. این تفاوت در حسابرسی در سراسر جهان رایج است، زیرا کارها در ممیزی بر اساس بندر انتشار، محتوا و عملکرد متفاوت هستند.

سریال کودک و طرح سریال جدید دارم

در نهایت تهیه کننده «مانکن» درباره سریال و کارهای در دست تولید که تهیه کنندگی آن را برعهده دارد، اعلام کرد: در حال حاضر مشغول ساخت سریالی در ژانر کودک و نوجوان با موضوع استفاده صحیح از تکنولوژی هستیم. به عنوان مشاور اجرایی در مجموعه همتایان نیز حضور دارم. طرح سریال را هم در دست داریم که برای پروانه ساخت به ساترا می فرستیم و با بستری برای انتشار آن مذاکره کرده ایم.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)