پیکر سه شهید سانچی فردا شب به تهران منتقل می‌شوند

0
(0)

پیکر سه شهید سانچی فردا شب به تهران منتقل می‌شوند

سخنگوی شرکت ملی نفتکش خبرداد؛

پیکر سه شهید سانچی فردا شب به تهران منتقل می‌شوند

مهندس «محسن بهرامی» سخنگوی شرکت ملی نفتکش به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا گفت: به گزارش سرکنسول ایران در شانگهای چین، پیکر سه سرنشین سانچی، راس ساعت 23:30 دقیقه سه شنبه 24 بهمن ماه ، با پرواز شماره w5076 ماهان به فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل می شوند.

او گفت: تا دیروز زمان دقیق انتقال این سه پیکر مشخص نبود در حال حاضر در حال جمع بندی برنامه ها برای تدارک مراسم هستیم.

وی در خصوص ادعای رویترز درباره لکه نفتی که به سواحل ژاپن رسیده است، گفت: دولت ژاپن به صورت قطعی این موضوع را بیان نکرده و فقط خبرگزاری رویترز به نقل از برخی مقامات اعلام کرده که این موضوع در دست بررسی است و صحت و سقم این خبر پس از اتمام آزمایشاتی که در حال انجام است، مشخص می شود.

بهرامی اذعان کرد: با توجه به اینکه پس از غرق شدن نفتکش سانچی مقداری از سوخت آن در دریا آزاد شد احتمال آن وجود دارد که این لکه برای سانچی بوده باشد ولی احتمال این هم نیز وجود دارد که نفتی که در فرآیند رفت و آمد کشتی های دیگر به دریا ریخته می شود نیز دلیل این لکه باشد.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش ادامه داد: در این خصوص تا به این لحظه گزارشی به صورت رسمی و مستند از نتایج آزمایشات به دست ما نرسیده است.

بهرامی تصریح کرد: خسارات ناشی از حادثه را بیمه گرها باید پرداخت کنند ولی تا این لحظه خبری در این زمینه از طرف شرکت بیمه منعکس نشده است.

او بیان کرد: طبق مصوبه "کنوانسیون مقابله با آلودگی دریایی" خسارت ناشی از آلودگی تا سقف یک میلیارد دلار تعیین شده ولی در خصوص سانچی با توجه به اینکه بخش عظیمی از محموله سوخته، آلودگی بزرگی را نداشتیم و تنها بخش کوچکی از آن مربوط به سوخت خود کشتی است.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش عنوان کرد: چنانچه حجم میزان آلودگی از سقف یک میلیارد دلار فراتر رود به سراغ مالک کشتی می روند ولی در خصوص نفت کش سانچی چنین پیش بینی تا به این لحظه صورت نگرفته است.

لینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)