پیام تسلیت آیت‌الله سیدمهدی امام جمارانی به مناسبت درگذشت سیدمحمود دعایی

0
(0)

به گزارش ایسنا، متن پیام تسلیت آیت‌الله سیدمهدی امام جمارانی به این شرح است:  
بسم‌الله الرحمن الرحیم  
انا لله و انا الیه راجعون  
رحلت روحانی مجاهد، روشن‌ضمیر و پاک‌سرشت، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدمحمود دعایی موجب تأسف و تأثر عمیق گردید.
ایشان در زمره اولین یاران و همراهان صمیمی و مخلص نهضت امام خمینی(ره) در تمامی ادوار پیش از پیروزی انقلاب و پس از آن و از دوران جوانی عاشق و واله امام عزیز بود.
در دوران عسرت و سختی‌های نهضت، لحظه‌ای امام(ره) و یاران او را تنها نگذاشت و دغدغه‌ای جز پیشبرد اهداف مبارزان و آزادیخواهان انقلاب نداشت و با تأسیس رادیو فارسی‌زبان عراق کمک مؤثری به آگاهی مردم انقلابی نمود.
مرحوم آقای دعایی به اعتراف تمام کسانی که با او آشنا بودند، از پارساترین و پاکدست‌ترین شخصیت‌های انقلاب محسوب می‌شد و پس از انقلاب در جبهه فرهنگی و در عرصه مطبوعات با توجه به حکمی که حضرت امام‌خمینی(ره) در سرپرستی روزنامه کثیرالانتشار “اطلاعات” به ایشان تفویض نمودند، نقش شایان توجهی داشت و بدون توجه به گرایشات سیاسی و با روشی اعتدالی به تبلیغ راه و سیره حضرت امام(ره) و نهضت برآمده از انقلاب اشتغال داشت.
او در دوران حضور در جامعه روحانیت و مجمع روحانیون مبارز همواره با خلق و خویی معتدل به دنبال تحبیب قلوب اعضای آن بود و هیچگاه روش تسامح و تساهل را در برخورد با منتقدان و مخالفان رأی و نظر خویش از دست نداد. بدون تردید مشهورترین صفت ایشان همانا مواجهه توأم با مهربانی و اقناع افکار مختلف و تضارب آراء با دیگران بود.
اینجانب این ضایعه را اولاً به رهبری معظم انقلاب که سال‌ها نمایندگی معظم‌له را در موسسه اطلاعات عهده‌دار بودند و نهایتاً به خانواده محترم و معزز ایشان و همه دوستان و علاقه‌مندانشان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و علو درجات ایشان را در عالم آخرت از درگاه الهی مسئلت دارم.
سید مهدی امام جمارانی

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)