پورالیگانجی: اعتماد به نفس کره ای ها بالا رفته/ دلم برای بازی با ژاپن تنگ شده است!

0
(0)


مدافع مصدوم تیم ملی فوتبال ایران می گوید دیدار این تیم مقابل ژاپن رویایی بود.

مرتضی پورعلیگنجی در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در آستانه دیدار با قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا اظهار کرد: این فصل نسبت به فصول گذشته کیفیت بالاتری داشت و وجود داشت. تیم هایی مانند مالزی، تایلند، سوریه و حتی اندونزی که به عنوان تیم های رده دوم آسیا به شمار می روند، با آمادگی بسیار خوبی وارد این مسابقات شدند و می توان گفت سطح آنها تفاوت چندانی با تیم های خوب آسیا نداشت. به طور کلی، این مسابقه یکی از بهترین دوره هایی بود که تا به حال دیده بودم.

مدافع مصدوم تیم ملی ادامه داد: بچه ها مدت زیادی کنار هم نبودند و هماهنگی زیادی با هم نداشتند اما در مرحله گروهی 9 امتیاز را گرفتیم. افزایش هماهنگی بین بچه ها زمان می برد تا متوجه شوند کادر فنی در زمین چه می خواهند. به لطف خدا بازی به بازی با آنالیز و مدیریت خوب امیر گلنووی پیشرفت کردیم و به اهداف خود رسیدیم. در مسابقات مقدماتی بچه ها با همت مثال زدنی کیفیت بالایی از خود به نمایش گذاشتند و اگرچه کار تیم در دیدار با سوریه به تساوی کشیده شد اما در نهایت سربلند آمدیم.

وی گفت: دیدار مقابل ژاپن یکی از رویایی ترین بازی هایی بود که در عمرم دیدم. پشیمان شدم که چرا نتوانستم به تیم ملی کمک کنم و این حسرت برای همیشه در قلبم می ماند. تمام تیم همدل و صمیمی به یکدیگر کمک کردند تا به نتیجه برسیم. اگر می خواستیم ژاپن را بر اساس فاکتورهای برنامه ریزی، تاکتیکی و فوتبالی شکست دهیم، برایمان خیلی سخت بود زیرا کیفیت ژاپنی ها سر و گردن از هر تیمی در آسیا بالاتر است، اما بچه های ما نشان دادند که می توانند با این تیم کنار بیایند. که با همت مثال زدنی او تیم هم برنده می شود. در روزی که همه فکر می کردند ایران در این رقابت ها شکست می خورد، بچه ها با ذوق و تعصب خود پیروز شدند و دل مردم ایران را شاد کردند.

پورعلیگنجی با تاکید بر اینکه اتحاد و همدلی در تیم بی نظیر است، گفت: همه ما با بچه های بازی نمی کنند و بچه هایی که بازی می کنند همدردی می کنیم و این هماهنگی و اتحاد به خاطر وجود امیر کلانوی است. او این اصل را به تیم القا کرد که همه باید با هم خوب رفتار کنند و فرقی نمی کند که چه کسی در زمین بازی می کند. امیدوارم تیم ملی هم همینطور یکپارچه و مقتدر جلو بیاید و تیم ملی بالاخره با قهرمانی در آسیا دل مردم عزیز ایران را شاد کند.

وی در خصوص پیش بینی خود از نتیجه دیدار تیم های اردن و کره جنوبی خاطرنشان کرد: این دیدار واقعا قابل پیش بینی نیست و نمی توان گفت کدام تیم برتر خواهد بود. ما روی بازی با قطر تمرکز کرده ایم و تمام تیم برای شکست قطر و رسیدن به فینال انگیزه داریم. هدف ما رسیدن به فینال است و فرقی نمی کند در فینال با کدام یک از این دو تیم روبرو شویم.

پورالیگانجی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا کره جنوبی در این تورنمنت قدرتمندتر است یا ژاپن؟ وی بیان کرد: ژاپن و کره تقریبا در یک سطح هستند اما پس از شکست تیم های عربستان و استرالیا، کره با اعتماد به نفس بیشتری وارد زمین می شود و باید دید کدام تیم از دیدار کره جنوبی پیروز بیرون می آید. و اردن

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)