وعده‌های رئیس سازمان امور مالیاتی و مدیرعامل راه آهن به مطبوعات

0
(0)

در جلساتی جداگانه با معاون مطبوعاتی عنوان شد؛مطبوعات

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد سلطانی‌فر معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه تنی چند از فعالان مطبوعاتی با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و معاونین وی دیدار و گفتگو کرد.

سلطانی‌فر در این نشست دو ساعته که در ساختمان مرکزی سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی آماری از فعالیت رسانه‌ها و کانون‌های تبلیغاتی در کشور، به مهمترین دغدغه‌های اصحاب رسانه در حوزه مالیات اشاره کرد و گفت: هدف ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ویژه در حوزه مطبوعات و رسانه‌ها، تلاش برای تسهیل در فعالیت‌هاست.

رئیس سازمان امور مالیاتی: سعی می‌کنیم مالیات کمتری از مطبوعات بگیریم

وی افزود: کاهش تصدیگری دولتی و افزایش همکاری ‌های صنفی در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها در کنار رفع موانع از طریق اجرای درست قوانین، اصلاح آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها در اولویت کاری ما قرار دارد و به رغم وضعیت اقتصادی نامناسب مطبوعات، جامعه رسانه‌ای کشور برای ارتقای فرهنگ مالیاتی جامعه آمادگی کامل دارد.

سیدکامل تقوی نژاد، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ و مطبوعات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: همه تلاش من و همکاران من در سازمان امور مالیاتی کشور تسهیل امور اهالی فرهنگ است. نگاه به حوزه فرهنگ، یک نگاه بنیادی و آینده ساز است که می‌تواند پشتوانه سایر فعالیت‌ها از جمله در حوزه مالیات باشد.

وی تاکید کرد: به دنبال این موضوع بوده و هستیم که قوانین را طوری تدوین، ترمیم و تسهیل کنیم تا حوزه مطبوعات و به طور جامع بخش فرهنگ، کمتر مالیات بپردازد.

در این جلسه نمایندگان اصناف مطبوعاتی با قدردانی از نگاه دلسوزانه رئیس سازمان امور مالیاتی به حوزه مطبوعات، به طرح موضوعاتی همچون» مالیات شرکت‌های توزیع، مالیات مستقیم مطبوعات، مالیات تکلیفی معین شده برای قبل از سال ۹۴، پرهیز از نگاه بخشی در حوزه‌های رسیدگی به امور مطبوعات و موسسات مطبوعاتی، مالیات بر ارزش افزوده آگهی‌ها، مالیات بر یارانه مطبوعات، حضور نماینده اصناف در تدوین آیین نامه‌ها و هیات‌های حل اختلافو «مقرر شد مشکلات مربوط به «مالیات یارانه مطبوعات، مالیات بر ارزش افزوده آگهی‌های تبلیغاتی، حذف ارائه اسناد و مدارک در ماده ۱۴۶ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مالیات در خصوص مطبوعات» رفع شود.

همچنین مقرر شد برای سایر موارد مطرح شده در جلسه، کمیته مشترک پیگیری تشکیل و نسبت به حل موارد تصمیم گیری و یک کارشناس خبره امور مالیاتی هم برای حضور هفتگی در معاونت امور مطبوعاتی و ارائه مشاوره و پیگیری مسائل مالیاتی اصحاب رسانه معرفی شود.

مدیرعامل راه آهن: طرح خرید ریلی مطبوعات در سال ۹۷ توسعه می‌یابد

محمد سلطانی‌فر، همچنین در نشستی دیگر که به منظور هم اندیشی با مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیران طرح ریلی تشکیل شده بود، با تاکید بر اینکه طرح خرید مطبوعات و نشریات برای قطارهای برون شهری باید با اصلاح برخی موارد، با قدرت ادامه یابد، تصریح کرد: تلاش کنیم در سال آینده هم تعداد و هم تنوع نشریات حاضر در این طرح بیشتر شود.

وی افزود: نگاه ما به مطبوعات، تسهیل در عرضه و افزایش مخاطب واقعی و حمایت هدفمند است و در این مسیر از تمام توان خود برای تقویت بنیه اقتصادی مطبوعات استفاده خواهیم کرد.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اعلام رضایت مسافران قطارهای برون شهری از وجود مطبوعات سراسری در قطارها، تاکید کرد: حمایت از نشریات استانی و محلی برای ما اولویت دارد و در سال آینده سهم نشریات برتر استانی نیز باید در مسیرهای برگشت به تهران به خوبی دیده شود.

بنا بر این گزارش، محمد رجبی، مدیرعامل رجا نیز در این نشست با اشاره به آخرین نظرسنجی‌های انجام شده از مسافران قطارهای برون شهری در خصوص خدمات فرهنگی درون قطارها، از رضایت بالای مسافران نسبت به تجهیز قطارها به روزنامه و مجله خبر داد و گفت: هم اکنون ۹۰ درصد خطوط ریلی ما از این طرح بهره مند هستند که امیدواریم در سال ۹۷ با افزایش شمارگان و تعداد نشریات بتوانیم ۱۰۰ درصد خطوط ریلی را تحت پوشش قرار دهیم.

در این نشست «مجید بابایی»، دبیر انجمن ریلی و «علی محمد کردنایج» مدیر سامانه طرح خرید ریلی مطبوعات نیز به ارائه گزارشی از اجرای طرح در سال ۹۵ و ۹۶ پرداختند. طبق آمار ارائه شده در سال‌های ۹۵ و ۹۶ بیش از دو میلیون نسخه از نشریات در قطارهای بین شهری برای مطالعه مسافران توزیع شده است.

بر اساس این گزارش، در پایان این نشست که با حضور برخی مدیران معاونت مطبوعاتی برگزار شد، مقرر شد تفاهم‌نامه سال ۹۷ زودتر آماده و به امضای طرفین برسد. همچنین با تاکید معاونت مطبوعاتی مقرر شد تسهیلات ویژه‌ای برای سفرهای برون شهری روزنامه‌نگاران در سال ۹۷ در نظر گرفته شود که با قول مساعد مدیر ع
امل رجا و دبیر انجمن شرکت‌های ریلی، این موضوع به زودی نهایی و اعلام خواهد شد.

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)