همایش منطقه‌ای تکریم واقفین شمال کشور در مازندران برگزار می‌شود

0
(0)


حجت الاسلام عبدالرضا اصغری شامگاه 3 بهمن در جمع اصحاب رسانه استان در سالن همایش های اداره کل فرهنگ و رهبری اسلامی مازندران با بیان اینکه پس از شهادت امام رضا (ع) دوستداران این امام جماعت سهمی یا تمام اموال خود را وقف کردند تا ضریح آن حضرت وقف شود، حضرت فرمود: وقف حرم یعنی اینکه به نام امام رضا (ع) وقف کردند. خدمات وقف منحصر به حرم امام رضا (ع) نیست.

وی با اشاره به اینکه درآمد برخی از وقف ها در حرم خرج نمی شود، افزود: یکی از این وقف ها مربوط به مرحوم «حسین ملک» است که از سال 1315 تا 1343 وقف داشته و تمامی اموال خود را در هر دو حوزه بهداشتی وقف کرده است. ، دو بیمارستان در شهرهای چناران و تربت جام و کتابخانه ملک تهران از جمله این کمک هاست.

مدیر توسعه و مشارکت بهره‌وری بنیاد وقف اوقاف آستان قدس رضوی با بیان اینکه بیمارستان امام رضا (ع) و درمانگاه‌هایی به همین نام در شهرستان‌های مختلف از موقوفات وی است، اظهار کرد: از موقوفه‌های اوقاف آستان قدس رضوی می‌توان به بیمارستان امام رضا (ع) اشاره کرد. اما مسئولیت این امر به دانشگاه های علوم پزشکی محول شد، وی ادامه داد: خیرینی که اموال خود را به امام رضا(ع) وقف می کنند به این امام مهربان و غفور علاقه مند هستند و می خواهند وقف آنها به نام ایشان خرج مردم شود. .

وی در ادامه به بیان تأثیر وقف در حیات واقف شد و گفت: واقف این توانایی را دارد که نام خیرین را در تاریخ حفظ کند، هر چند بدن آنها فانی باشد. اما نام آنها برای همیشه زنده خواهد ماند.

رضوی مدیریت توسعه وقف و مشارکت بنیاد بهره وری اوقاف آستان قدس را وقف کامل سنگ تراشان ساری عنوان کرد و افزود: در زمان رژیم طاغوت طرحی به نام اصلاحات ارضی اجرا شد که در آن مالکیت موقوفات به وقف واگذار شد. مردم. تصویب شده اما هنوز اجرا نشده است؛ چون مالکان رعایت نمی کنند.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به برگزاری همایش منطقه ای تجلیل از ولی فقیهان شمال کشور در مازندران گفت: این همایش فردا چهارشنبه از ساعت 9 الی 12 در محل از باشگاه برق ساری و کلیه متولیان سالهای 1400 و 1401 برای حضور در این مراسم دعوت به عمل می آید.

وی با بیان اینکه تجلیل از ولی فقیه به صورت مستمر توسط آستان قدس رضوی انجام می شود، افزود: امسال برای اولین بار همایش منطقه ای تجلیل از ولی فقیهان شمال کشور را برگزار می کنیم که در این همایش دعوت کرده ایم. متولیان 3 استان مازندران، گلستان و گیلان.

حجت الاسلام اصغری با بیان اینکه نسبت به گذشته در حوزه کمک های مردمی با اقبال بیشتری مواجه هستیم، ادامه داد: کمک ها از نظر کمی و کیفی در حال افزایش است و برخی از کمک ها علاقه ای به انتشار تصویر و نام خود ندارند.

وی با تاکید بر اینکه آستان قدس رضوی به نیت واقف پایبند است، افزود: مشارکت در کمک ها اخیراً مورد استقبال مردم قرار گرفته است که در آن پروژه هایی را برای مردم تعیین می کنیم.

مدیر توسعه وقف و مشارکت بنیاد بهره وری موقوفه آستان قدس رضوی وقف های جدید را در حال بررسی دانست و افزود: وقف برند، وقف خدمات، وقف ارز دیجیتال و ….

معاون مدیریت املاک و اراضی اوقاف شمال کشور نیز با بیان اینکه وقف پس از جذب به اداره املاک و بهره وری اراضی واگذار می شود، گفت: راهکارها و برنامه های این مجموعه برگرفته از منویات سازمان است. راهبر فرزانه و خط مشی مدیریتی آستان قدس رضوی که نحوه استفاده و اجرا را تعیین می کند.

جواد صداقت افزود: سیاست مدیریت کلان بهره برداری از موقوفات با هدف افزایش دارایی های در اختیار آستان، صیانت و احقاق حقوق موقوفات و ارکان وقف، ایجاد درآمد پایدار از مجموعه اموال و اراضی و… است.

ضرورت نوشتن در مورد ترویج وقف در مازندران

دبیر مرکز خدمات رضوی در مازندران نیز یکی از ماندگارترین اقدامات اداره توسعه فرهنگ وقف را تکریم امام رضا (ع) عنوان کرد و گفت: 5 مرکز مدیریت موقوفات را بر عهده دارند و آستان قدس رضوی نیز بر عهده دارد. یکی از آنها

امامزاده محمد اسماعیل با اشاره به اینکه نوشتن از صدقه رضوی برای ما نام نیک خواهد داشت افزود: سیاست آستان قدس رضوی این است که صدقه را در جایی که دریافت می کند هزینه کند.

وی با بیان اینکه از تیرماه 1395 دریافت بیش از 368 میلیارد تومان در حوزه وقف و نذورات از مردم بخشی از عملکرد مراکز خدمات رسانی رضوی در سطح استان است، گفت: مبالغ پرداختی کارکنان به صورت ماهانه است. کمک های مالی محسوب می شود و صرف نیازمندان می شود.

امامزاده با اشاره به جمعیت 16 هزار نفری خادمان مازندرانی افزود: این افراد در 24 حوزه مورد نیاز جامعه به ارائه خدمات مشغول هستند و در مجموع بیش از یک میلیون خدمت ارائه می کنیم.

دبیر مرکز خدمات رسانی رضوی در مازندران از اصحاب رسانه استان خواست تا از اهمیت انفاق بنویسند و در مسیر خادمان امام رضا (ع) باشند.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)