می‌توان حضور هنر ایران را در بازارهای جهانی ارتقا داد

0
(0)

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، بهمن نامورمطلق، رئیس این فرهنگستان، دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱، با حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در محل فرهنگستان دیدار داشت تا زمینه‌های هم‌فکری و هم‌افزایی در نیل به اهداف کلان در حوزه فرهنگ و هنر کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

در این دیدار ابتدا بهمن نامورمطلق، از اهداف و مأموریت‌های فرهنگستان هنر سخن گفت و یادآور شد این فرهنگستان به‌عنوان مرکزی آکادمی در حوزه سیاستگذاری‌ و آینده‌پژوهی در حوزه هنر فعالیت دارد.

او به ظرفیت‌های این فرهنگستان اشاره و در راستای همکاری مشترک در بخش بین‌الملل به‌ویژه آسیا اعلام آمادگی کرد و با اشاره به سهم ایران در بازارهای جهانی گفت: ما دارای ظرفیت‌های بسیاری هستیم که می‌تواند با ایجاد حساسیت درباره هنر ایرانی، زمینه رشد و ارتقای کشور در بازارهای جهانی و بین‌المللی را فراهم سازد.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات، شناخت ظرفیت‌های کشور در جهت برنامه‌ریزی و بهره‌وری در تعاملات با سایر کشورها را یکی از اهم فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات شمرد و در این زمینه بیان کرد: هنر زبانی است که مرز ندارد و برای حضور در سایر کشورها و تعامل نیاز به واسطه‌گری نیست. شناخت ظرفیت‌های کشور و ایجاد بسترهای همکاری در تعاملات از اهداف این سازمان است. همچنین شناخت رایزنان فرهنگی از ظرفیت‌های داخلی به‌ویژه هنرهای ایرانی- اسلامی از ضروریات است.

انتهای پیام 



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)