موج ناامیدی در میان نوجوانان آمریکایی و افزایش اعتیاد به مواد مخدر

0
(0)



نتایج پژوهش جدید کارشناسان «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها» نشان می‌دهد که نوجوانان کشورمان برای فرار از نگرانی‌های موجود و به دلیل نیاز به آرامش، به مواد مخدر روی می‌آورند.

به گزارش ایسنا، یافته های جدید پس از گزارش هایی مبنی بر افزایش اضطراب و افسردگی در میان نوجوانان و جوانان این کشور از جمله سطوح بی سابقه ناامیدی به دست آمده است.

کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده می گویند که این بیماری اغلب با تمایل بیشتر به مصرف مواد مخدر در دوران نوجوانی مرتبط است و به نظر می رسد که نوجوانان آمریکایی به دنبال راهی برای کاهش استرس و اضطراب خود هستند.

این گزارش بر اساس داده های به دست آمده از نظرسنجی انجام شده بر روی بیش از 15900 نوجوان 13 تا 18 ساله تهیه و ارائه شده است.

به گزارش ان بی سی نیوز، این نوجوانان در یک ارزیابی فردی به سوالات آنلاین درباره انگیزه هایشان برای روی آوردن به مواد مخدر و الکل بین سال های 2014 تا 2022 پاسخ دادند.

مدیکال اکسپرس قبلا گزارش داده بود که بیش از یک نفر از هر شش بزرگسال و نوجوان آمریکایی در سال گذشته (2022) دچار اختلال سوء مصرف مواد بوده است.

خاویر بکرا، وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده گفت: “اپیدمی اوردوز دلخراش است، اما قابل پیشگیری نیز هست.”

اختلال مصرف مواد در ایالات متحده به طور چشمگیری افزایش یافته است، به طوری که تخمین زده می شود در سال 2022، 2.5 میلیون نفر بیشتر از سال 2021 آن را تجربه کرده اند. افکار خودکشی نیز در میان بزرگسالان و نوجوانان افزایش یافته است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)