سرمایه گذاری 3 هزار میلیارد تومانی برای توسعه شبکه برق مازندران

0
(0)



به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استان مازندران، احمد توکلی در کارگروه رشد اقتصادی مازندران با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه برق مازندران با دولت سیزدهم شتاب گرفته است، گفت: امسال 3 هزار میلیارد تومان برای توسعه شبکه برق و برق اختصاص داده شده است. کارخانه های مازندران با اعتبارات دولتی و بخش خصوصی سرمایه گذاری می شود.

وی از سرمایه گذاری یک میلیارد و 400 میلیون یورویی در حوزه برق مازندران تا سال 1409 خبر داد و گفت: این میزان سرمایه گذاری با جذب سرمایه های خارجی و داخلی و تولید برق از واحدهای پراکنده بخش خصوصی انجام می شود.

معاون عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه تا پیک گرمای سال 1403 50 مگاوات برق به ظرفیت شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان اضافه می شود، یادآور شد: تا پایان سال آینده 100 مگاوات برق نیز وارد خواهد شد. مدار از سایت های تولید پراکنده

توکلی تمایل سرمایه گذاران بخش خصوصی برای مشارکت بیشتر در تولید برق از منابع تجدیدپذیر را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اما برعکس تمایل صنایع و واحدهای تولیدی بر تولید برق از واحدهای پراکنده است.

وی با بیان اینکه صنایع بزرگ، شهرهای صنعتی و واحدهای مسکونی و هتل ها می توانند در محل خود از طریق پنل های خورشیدی برق تولید و تامین کنند، خاطرنشان کرد: توسعه شبکه برق رسانی و مدیریت بهره برداری از شبکه و مدیریت بر عهده دولت است. احداث نیروگاه های بزرگ که در دولت آیت الله رئیسی توجه خوبی به این بخش شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران از تجهیز برخی منازل مسکونی مازندران به ویژه در مناطق کوهپایه ای به پنل های خورشیدی برای تولید انرژی پاک خبر داد و گفت: از ظرفیت شهرداری ها و دهیاری ها برای ساخت نیروگاه های کوچک برای تولید استفاده شود. برق و ایجاد درآمد پایدار همچنین برنامه ای پیشنهاد شده است که با اجرای آن سرمایه گذاری خود را از محل فروش برق بازیابی کنند و برق مصرفی شهرها و روستاها تحویل داده شود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)