رفع تداخل ۷.۸ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی در کشور

0
(0)



 رضا افلاطونی ۱۳ مهرماه در نشست شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: در رفع تداخلات اراضی کشاورزی کشور اقدامات خوبی انجام شده است و طی آن تاکنون از ۱۶ میلیون هکتار اراضی کشاورزی کشور که مشمول رفع تداخلات می شوند، حدود نیمی از آن ها به اتمام رسیده است.

وی افزود: آخرین آمار درج شده در سامانه های ما نشان می دهد که هفت میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده اما به صورت کلی شامل بیش از ۵۰ درصد اراضی کشاورزی مشمول می شود که هنوز در سامانه به ثبت نرسیده است و اقدامات ما در این خصوص نیز همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: هدفگذاری ما این بود که تا پایان ۱۴۰۲ این رفع تداخلات به اتمام برسد اما زمان بیشتری خواهد برد و هدف ما این است که هرچه سریعتر این اقدام به اتمام برسد.

افلاطونی در خصوص عملکرد این سازمان در تغییر کاربری ها نیز گفت: عملکرد شش ماهه ما نشان دهنده روند کاهشی تغییر کاربری ها در کشور است.

وی ادامه داد: در این خصوص، پایش هوشمند اراضی کشاورزی و همچنین اجرای تبصره دو ماده ۱۰ که همان قلع و قمع های علی الراس بناهای غیر مجاز و حکم تخریب است، تاثیر به سزایی داشته و سبب شده است که تغییر کاربری در کشور کاهش محسوس داشته باشد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور در ادامه گفت: برای حفظ کاربری زمین های کشاورزی باید شناسایی و پایش تخلفات نیز محقق شود تا بتوان پیشگیری از آن را به خوبی انجام داد که در این خصوص سامانه پایش هوشمند زمین های کشاورزی در ۱۸ استان کشور راه اندازی شده است.

وی افزود: این سامانه به زودی در خراسان شمالی نیز راه اندازی می شود و تلاش داریم سایر استان ها نیز به این سامانه بپیوندند.

افلاطونی بیان کرد: علاوه بر آن مردم از طرق سامانه ۱۳۱ می توانند تخلفات مربوط به تغییر کاربری ها را به صورت تلفنی گزارش کنند. 

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)