رسیدن لکه نفتی سانچی به ژاپن را نه تایید می‌کنم و نه تکذیب/ روند کار به دلیل شرایط جوی نامناسب چند روزی متوقف شد/ دستوری برای خارج کردن لاشه کشتی از دریا صادر نشده است

0
(0)

رسیدن لکه نفتی سانچی به ژاپن را نه تایید می‌کنم و نه تکذیب/ روند کار به دلیل شرایط جوی نامناسب چند روزی متوقف شد/ اقدامی برای خارج کردن لاشه کشتی از دریا صادر نشده است

سخنگوی شرکت ملی نفتکش ایران:

رسیدن لکه نفتی سانچی به ژاپن را نه تایید می‌کنم و نه تکذیب/ روند کار به دلیل شرایط جوی نامناسب چند روزی متوقف شد/ اقدامی برای خارج کردن لاشه کشتی از دریا صادر نشده است

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ «محسن بهرامی»، سخنگوی شرکت ملی نفتکش ایران، به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص آخرین وضعیت نفتکش غرق شده سانچی گفت: این کشتی همانطور که اطلاع دارید در عمق 115 متری غرق شده و در حال حاضر ربات‌های زیر آبی در حال تصویربرداری از کشتی هستند که گزارش نهایی تا به الان به دست ما نرسیده است.

او در ادامه گفت: روند کار به دلیل شرایط جوی نامناسب به تاخیر افتاد که چند روزی نیز کار را متوقف کردند و گزارش کاملی تا به امروز به دست ما نرسیده است.

بهرامی در خصوص تردید چینی‌ها برای بیرون کشیدن لاشه کشتی تصریح کرد: خارج کردن لاشه کشتی از دریا اقدامی تخصصی است و کار کارشناسی بسیار دقیقی را می طلبد.

او در ادامه گفت: کنوانسیونی در خصوص برداشت لاشه کشتی وجود دارد که در آن بندهایی آورده شده که در صورت اجبار این کنوانسیون برای خارج کردن لاشه، باید این کار انجام شود اما به دلیل سختی کار و هزینه بر بودن موضوع، هنوز اقدامی در خصوص خارج کردن لاشه انجام نشده است.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش ایران افزود: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد، نشت آلودگی است. در نهایت باید تصمیم‌گیری شود که محموله داخل کشتی را بیرون بکشند و یا اینکه محموله را همراه با لاشه کشتی، بیرون بکشند که به دلیل دشواری و تخصصی بودن، باید کار کارشناسی صورت گیرد.

او بیان کرد: این محموله به صورت تدریجی در حال نشت و بخش اعظمی از آن در حال تبخیر است. یک مقدار لکه‌های کوچک ناشی از سوخت کشتی وجود دارد که بسیار جزیی بوده و کشتی‌های حاضر در محل به این موارد رسیدگی می‌کنند.

بهرامی تشریح کرد: دیروز رویترز با تردید تیتری با این مضمون که «لکه نفتی سانچی به ژاپن رسید» را مطرح کرد که کشور ژاپن با تشکیل تیمی آن را بررسی می‌کند.

او تاکید کرد: رسیدن لکه نفتی به ژاپن را نه تکذیب می‌کنم نه تایید. این مستلزم این است که آزمایشات انجام شود و نتایجی که به صورت قطعی اعلام می‌شود، را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش اظهار کرد: احتمال اینکه این لکه‌ها برای نفتکش سانچی نباشد، وجود دارد. بعد مسافتی و اینکه کشتی‌هایی در محل برای پاک کردن لکه‌های جزیی حضور دارند، این احتمال را قوت می‌بخشد

بهرامی گفت: این نشت خیلی بزرگ نبوده و بخش اعظمی از آن نیز در حال تبخیر است. بعید می‌دانم لکه نفتی به ژاپن رسیده باشد.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش در پایان گفت: ما منتظر نتایج بدست آمده از چین هستیم. انتظار داشتیم روزهای نخست این اطلاعات بدست ما برسد اما این اتفاق نیفتاد. ما و شرکت کشتی کریستال در خصوص این تصادف، دو طرف دعوا هستیم که با بررسی‌های کارشناسانه این موضوع در حال بررسی است.

لینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)