دهنوی: افزایش دستمزد سربازان در سال 1403 قطعی شد

0
(0)

محسن دهنوی در گفت وگو با ایسنا، موضوع سربازان و حقوق سربازان را یکی از موضوعات مهم مردم در بودجه سنواتی عنوان کرد و افزود: یکی از مهم ترین مصوبات مجلس در بودجه سال آینده این بود. حقوق سربازان که بر اساس آن حقوق سربازان مجرد معادل 60 درصد است.» درآمد پرداخت کننده و حقوق افراد متاهل بدون فرزند معادل 90 درصد درآمد پرداخت کننده خواهد بود.

دهنوی افزود: به بیان دقیق تر، بر اساس مصوبه مجلس، در اجرای ماده (49) قانون خدمت عمومی مصوب 29.7.1363 حداقل درآمد ماهانه مشمولان مجرد مشمول در مناطق غیر عملیاتی معادل 60 درصد است. از حداقل درآمد پرداخت کننده، حداقل درآمد ماهانه نظامیان مجرد شاغل در مناطق عملیاتی معادل 75 درصد حداقل درآمد پرداخت کننده و حداقل درآمد ماهانه نظامیان متاهل بدون فرزند معادل 90 درصد حداقل درآمد پرداخت کننده است. . سازمان برنامه و بودجه متعهد می شود کلیه اعتبارات لازم برای اجرای این بند را در ردیف بودجه مستقل (به تفکیک) به ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تصویب کند.

حداقل دستمزد سربازان متاهل 9 میلیون تومان می شود

وی در تشریح اهمیت این مصوبه گفت: با تصویب این مصوبه در سال آینده میانگین حقوق سربازان مجرد به 6 میلیون تومان و حداقل حقوق سربازان متاهل به 9 میلیون تومان می رسد.

این عضوریاست شورای اسلامی تصریح کرد: نکته بسیار مهم دیگر ایجاد ردیف بودجه مستقل برای تحقق پرداخت کامل حقوق است که در سال های گذشته به دلیل عدم تفکیک ردیف بودجه مستقل منجر به پرداخت حقوق کمتر به سربازان، اما با تفکیک و ایجاد ردیف بودجه مستقل، بر اساس تصمیم فوق، پرداخت حقوق سربازان به طور کامل و بدون کاهش و کسری انجام می شود.

خط جداگانه و مستقلی برای پرداخت کامل حقوق سربازان در نظر گرفته شد

وی با تاکید بر اینکه بحث سربازی و پرداخت کامل حقوق سربازان جزو خطوط قرمز مجلس است، افزود: بر همین اساس همواره برای احقاق حقوق اساسی سربازان تلاش می کنیم. امسال با در نظر گرفتن پیشرفت های سال های گذشته، جدای از تامین منابع و اعتبارات لازم برای تحقق پرداخت حقوق سربازان توسط دولت، ردیف جداگانه و مستقلی برای پرداخت کامل سربازان در نظر گرفته شد. حقوق که گام مهمی است و بر این باور است که بوغور تمام دستمزد سربازان را می پردازد و هیچکس نمی تواند دستمزد سربازان را لمس کند و تغییر دهد. این مصوبه به تایید شورای نگهبان نیز رسیده و باید از ابتدای سال آینده لازم الاجرا شود.

این عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی نیز گفت: از ابتدای کار مجلس تلاش همه نمایندگان به ویژه آقای کلیباف بر این بوده است که حقوق سربازان به عنوان خدمتگزاران بزرگ این کشور استیفا شود. در همین راستا تصمیم اخیر کمیسیون تلفیق و به مجلس برای پرداخت کامل حقوق بدون کسری تحقق این موضوع تلقی می شود. دیروز بر اساس گزارش شورای نگهبان، ایرادی به این بند وارد نشد و این مهم باید از ابتدای سال آینده به طور کامل و بدون نقص در اجرای حقوق قانونی سربازان و جوانان اجرا شود. این کشور

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)