حجم مبادلات تجاری ایران و ارمنستان 3 میلیارد دلار است

0
(0)



به گزارش ایسنا، مهر گریگوریان در هجدهمین جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان اظهار کرد: ایران شریک مهمی برای ما در روابط اقتصادی و تجاری است. در سال 2022 روسای جمهور دو کشور ایران و ارمنستان تصمیم گرفتند حجم مبادلات تجاری را افزایش دهند که در گام اول حجم مبادلات به یک میلیون دلار و در گام دوم به 3 میلیارد دلار می رسد.

معاون نخست وزیر ارمنستان و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان افزود: در سال های گذشته طرح های خوبی اجرا شده که برای ارمنستان اهمیت راهبردی دارد.

گریگوریان گفت: قرارداد گاز در برابر برق، پروژه راهسازی ارمنستان توسط مهندسان ایرانی و همچنین انتقال خط سوم برق از ایران به ارمنستان در دستور کار قرار دارد و تکمیل آن برای ما حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: برنامه افزایش ظرفیت حمل و نقل است. افتتاح سرکنسولگری ایران در کاپان نیز منجر به فعال شدن روابط ایران و ارمنستان شد. همچنین ایجاد سرکنسولگری ارمنستان در تبریز بسیار حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان، امنیت و ثبات را مهمترین پیش نیاز روابط اقتصادی دانست و گفت: نگاه جمهوری ارمنستان ایجاد ثبات و امنیت پایدار با چشم انداز توسعه اقتصادی در منطقه است. به همین دلیل طرح «چهارراه صلح» را ارائه کردیم که در آن باید تمام مسیرهای حمل و نقل باز شود و کشورها به اصول حاکمیت یکدیگر احترام بگذارند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)